preskoči na sadržaj
Vijesti

Riječ naše školske socijalne radnice

                                      Dragi roditelji!

Vi i Vaša djeca, kao i mi,  učitelji CZOO Rijeka, nalazimo se u kriznoj situaciji  zbog pandemije virusa COVID-19. Trenutno je „Nastava na daljinu“ najprimjereniji oblik školovanja za vašu djecu, jer uvelike smanjuje rizik za njihovo zdravlje. Nažalost, ovaj oblik školovanja ima i svoje druge rizike u ovim uvjetima: mnoga djeca su  preplavljena kriznom situacijom i različitim  osjećajima s kojima se onda teško nose.  

Većina Vas se nalazi u svojim domovima, stanovima, u zatvorenim  prostorima i socijalnoj izolaciji sa svojom djecom. Sada je važno zadržati pribranost duha. Upute o tome kako se ponašati s djecom tijekom socijalne izolacije dobili ste od naše školske psihologinje.Vjerujem da svatko od Vas na svoj način pokušava preživjeti i napraviti u datim okolnostima najbolje što možemo. Želim Vam puno uspjeha u tome.  Nekima to nije lako, posebno obitelji s djecom koja imaju veću potrebu za kretanjem ili neke potrebe koje je teže zadovoljiti. Međutim, iz mog dugogodišnjeg iskustva u radu s roditeljima djece s teškoćama u razvoju, mogu zaključiti da VI imate  nepresušne  izvore i  snage koje ste razvijali tijekom odrastanje svoje  djece, koji se po snazi veličini,  ne mogu mjeriti s ničim. Uvijek ste bili  okrenuti davanju vašoj djeci, tu je Vaša snaga. Konstantna briga za druge čini Vas, roditelje djece s teškoćama u razvoju – veličanstvenim po snazi! A sada su roditelji i obitelj ti koji mogu najviše pomoći svojoj djeci da ojačaju njihov imunološki sustav i prebrode ovu situaciju. Slađem se da koronu nismo mogli birati!  Ali nešto sada možemo birati: Ili ćemo paničariti i činiti neke neodgovorne stvari ili ćemo se ponašati  odgovorno i pomoći svojoj djeci da prevladaju što bezbolnije ovu situaciju.

Mi, stručni suradnici Centra za odgoj i obrazovanje Rijeka, nalazimo se na mrežnim stranicama škole, i prilika je to  da i Vama roditeljima pružimo podršku, svatko iz domene svoga posla, koliko je to trenutno u našoj mogućnosti...Kao školska socijalna  radnica u školi, nemam sada priliku direktno savjetovati Vas, educirati o roditeljskim kompetencijama u kriznim situacijama, upućivati na različite sustave...No, ako postoji nešto što je hitno ili mogu učiniti, molim da se obratite na e-mail skole ili telefonski. Svjesna sam da je socijalna izolacija za učenike i obitelji rizik za mentalno zdravlje. Svjesna sam da ovu situaciju možemo gledati i iz druge perspektive, pokušati smanjiti rizik gdje god to možemo i davati jedni drugima potporu. Na ovu situaciju možemo gledati kao na trenutak kad smo odlučili postati  bolja ljudska bića. Vjerujem da izolacija može biti i jedinstvena prilika za djecu,  prilika da se potaknu neke aktivnosti i vrednote koje će pozitivno djelovati na cijelu obitelj i zajednicu, prilika da postavimo neke nove temelje za budućnost i  pokažemo odgovornost prema sebi i drugima.

Prije nego nastavim, želim da svi zastanete na trenutak, zamislite se nad ovim trenutkom u vremenu  i razmislite imate li Vi osobno sada – vremena za svoje ukućane. Vi odlučujete o tome kada imate vremena! Možete se to zapitati i kad vaše dijete spava. Pogledajte nakon toga svoju obitelj i kontekst onoga što ste stvorili....Dragocjeni biser koji imate, svoje dijete!  Možete li sada kad ste zastali, pokušati spoznati neke nove mogućnosti za nj ? Možete li pokušati kreirati neka nova uvjerenja o svojoj djeci? Možete li na taj način utjecati na neke nove ishode i još pozitivnije načine komunikacije u obitelji ? Mogu li  te spoznaje biti različite u odnosu na prije, ali biti razlika i za Vas? Jer djeci je dobro kada se i Vi tako osjećate.

Znam da mnogi zbog užurbanom svakodnevnog ritma posla i obveza - obično „nemaju vremena“ na ovaj način razmišljati. Ali sada je eto prilika za promjene u razmišljanjima, naravno ako to želimo!  Dome, slatki dome! Kako ga učiniti ljepšim? Što možete učiniti za svoju djecu, da izazove osmjeh na licu Vašeg djeteta ili ukućana?

Navodim neke prijedloge,iako znam da ih Vi sigurno imate još mnogo. 

  1. Kao prvo, izuzetno je važno razgovarati i svakodnevno motorički vježbati i kretati se sa svojom djecom (možemo i unutar maloga stana osloboditi višak energije), igrati se sa svojom djecom...
  2. Potrebno je razgovarati s djecom o emocijama.., načinima nošenja s njima.
  3. Važno je njegovati obiteljske rituale, npr. zajednički objedovati i pripremati hranu, dati djeci priliku da u tome sudjeluju,  listati stare albume i fotografije i pratiti ih s obiteljskim pričama.....
  4. Prilika je sada da istaknete  vrednote i obiteljske vrijednosti do kojih Vam je stalo i koje želite njegovati..... 
  5. Prilika je ovo da počnete promatrati svoje dijete na drugačiji, senzibilniji način, shvaćati ozbiljno neka eventualna neodgovarajuća ponašanja djeteta, njegove strahove, ljubavi ...
  6. Za neke je ovo prilika da pokušate reagirati na nov, drugačiji, primjereniji  način, nikako bijesom, vikom..., nego pozitivnom disciplinom. Prilika je ovo da djeci postavite razumne granice...
  7. Prilika je ovo da se bavite djecom, gradite „veliki“ odnos čineći „male“ stvari:  budete iskreni s djetetom, ukazujete što Vam smeta u ponašanju djeteta,.....dajete povjerenje djetetu,.... vjerujete  u njegove sposobnosti     ( što on/ona može), slušate ga/ju dok govori (bez prekidanja)...i pogledate svoje dijete na nov,  poseban i autentičan način..
  8. Lijepo bi bilo istovremeno „osluškivati  sebe iznutra“ vezano za doživljavanje djetetovog ponašanja, čuti svoju savjest i dodavati smislene aktivnosti na koje nas dijete potakne..
  9. Sada je prilika za mnoge da osvijeste važnost svojih „školjki s biserima“, da prošlost ostave u prošlosti....i krenu dalje s novim znanjima i spoznajama u budućnost. Možda je ovo vrijeme  prilika za sve da spontano počnu  primjećivati  načine komunikacije s  djecom i poticaje koji su oduvijek na raspolaganju, ali ih nisu koristili.
  10.  Možda je ovo prilika za mnoge da budu zahvalni što su tijekom  ove izolacije bili sa svojom obitelji, u svom domu i usmjereni na ono što je dobro u sadašnjim uvjetima... Prilika je ovo da „ružičastim naočalama“, a ne samo „crnim“, gledamo svakodnevicu...A ljepota je uvijek u očima opažača!

Dragi roditelji, možete pisati s djecom, npr.  DNEVNIK ZAHVALNOSTI, dnevnik lijepih doživljaja (osjećaja, misli, radnji i aktivnosti, mentalnih slika..) tijekom socijalne izolacije, jer pristupajući djeci „iznutra“, vidjet ćemo toliko toga lijepog oko sebe, što imamo i  dobivamo, a posebno našu djecu.

Ovo je način da se preusmjerimo na nešto drugo, da smanjimo stres u obitelji i nastavimo „svijetliti“ u svoju okolinu, svojoj obitelj ..... A kad jednom sve prođe, ostat će nam Dnevnik zahvalnosti, dnevnik uspomena koji svjedoči o nečem što smo doživjeli sa svojom djecom i obitelji!

 

 „Nema kiše koja nije prestala, sunca koje nije izašlo, ni problema koji nije nestao!!“

 

                                                                            Školska socijalna radnica:

                                                                      Zdenka Vragolović, mag.act.soc.,

                                                                             sveuč.spec.prava djece

 

  • U privitku pod opširnije je slikovnica UNICEF-a za djecu niže razvojne dob: „ Kako objasniti KORONAVIRUS mlađoj djeci?“


Priloženi dokumenti:
SLIKOVNICA-_KAKO_OBJASNITI_DJECI_O_KORONI.pdf (1.91 MB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivone Šabarić Rubeša   datum: 2. 4. 2020.

Vijesti

Riječ naše školske socijalne radnice

                                      Dragi roditelji!

Vi i Vaša djeca, kao i mi,  učitelji CZOO Rijeka, nalazimo se u kriznoj situaciji  zbog pandemije virusa COVID-19. Trenutno je „Nastava na daljinu“ najprimjereniji oblik školovanja za vašu djecu, jer uvelike smanjuje rizik za njihovo zdravlje. Nažalost, ovaj oblik školovanja ima i svoje druge rizike u ovim uvjetima: mnoga djeca su  preplavljena kriznom situacijom i različitim  osjećajima s kojima se onda teško nose.  

Većina Vas se nalazi u svojim domovima, stanovima, u zatvorenim  prostorima i socijalnoj izolaciji sa svojom djecom. Sada je važno zadržati pribranost duha. Upute o tome kako se ponašati s djecom tijekom socijalne izolacije dobili ste od naše školske psihologinje.Vjerujem da svatko od Vas na svoj način pokušava preživjeti i napraviti u datim okolnostima najbolje što možemo. Želim Vam puno uspjeha u tome.  Nekima to nije lako, posebno obitelji s djecom koja imaju veću potrebu za kretanjem ili neke potrebe koje je teže zadovoljiti. Međutim, iz mog dugogodišnjeg iskustva u radu s roditeljima djece s teškoćama u razvoju, mogu zaključiti da VI imate  nepresušne  izvore i  snage koje ste razvijali tijekom odrastanje svoje  djece, koji se po snazi veličini,  ne mogu mjeriti s ničim. Uvijek ste bili  okrenuti davanju vašoj djeci, tu je Vaša snaga. Konstantna briga za druge čini Vas, roditelje djece s teškoćama u razvoju – veličanstvenim po snazi! A sada su roditelji i obitelj ti koji mogu najviše pomoći svojoj djeci da ojačaju njihov imunološki sustav i prebrode ovu situaciju. Slađem se da koronu nismo mogli birati!  Ali nešto sada možemo birati: Ili ćemo paničariti i činiti neke neodgovorne stvari ili ćemo se ponašati  odgovorno i pomoći svojoj djeci da prevladaju što bezbolnije ovu situaciju.

Mi, stručni suradnici Centra za odgoj i obrazovanje Rijeka, nalazimo se na mrežnim stranicama škole, i prilika je to  da i Vama roditeljima pružimo podršku, svatko iz domene svoga posla, koliko je to trenutno u našoj mogućnosti...Kao školska socijalna  radnica u školi, nemam sada priliku direktno savjetovati Vas, educirati o roditeljskim kompetencijama u kriznim situacijama, upućivati na različite sustave...No, ako postoji nešto što je hitno ili mogu učiniti, molim da se obratite na e-mail skole ili telefonski. Svjesna sam da je socijalna izolacija za učenike i obitelji rizik za mentalno zdravlje. Svjesna sam da ovu situaciju možemo gledati i iz druge perspektive, pokušati smanjiti rizik gdje god to možemo i davati jedni drugima potporu. Na ovu situaciju možemo gledati kao na trenutak kad smo odlučili postati  bolja ljudska bića. Vjerujem da izolacija može biti i jedinstvena prilika za djecu,  prilika da se potaknu neke aktivnosti i vrednote koje će pozitivno djelovati na cijelu obitelj i zajednicu, prilika da postavimo neke nove temelje za budućnost i  pokažemo odgovornost prema sebi i drugima.

Prije nego nastavim, želim da svi zastanete na trenutak, zamislite se nad ovim trenutkom u vremenu  i razmislite imate li Vi osobno sada – vremena za svoje ukućane. Vi odlučujete o tome kada imate vremena! Možete se to zapitati i kad vaše dijete spava. Pogledajte nakon toga svoju obitelj i kontekst onoga što ste stvorili....Dragocjeni biser koji imate, svoje dijete!  Možete li sada kad ste zastali, pokušati spoznati neke nove mogućnosti za nj ? Možete li pokušati kreirati neka nova uvjerenja o svojoj djeci? Možete li na taj način utjecati na neke nove ishode i još pozitivnije načine komunikacije u obitelji ? Mogu li  te spoznaje biti različite u odnosu na prije, ali biti razlika i za Vas? Jer djeci je dobro kada se i Vi tako osjećate.

Znam da mnogi zbog užurbanom svakodnevnog ritma posla i obveza - obično „nemaju vremena“ na ovaj način razmišljati. Ali sada je eto prilika za promjene u razmišljanjima, naravno ako to želimo!  Dome, slatki dome! Kako ga učiniti ljepšim? Što možete učiniti za svoju djecu, da izazove osmjeh na licu Vašeg djeteta ili ukućana?

Navodim neke prijedloge,iako znam da ih Vi sigurno imate još mnogo. 

  1. Kao prvo, izuzetno je važno razgovarati i svakodnevno motorički vježbati i kretati se sa svojom djecom (možemo i unutar maloga stana osloboditi višak energije), igrati se sa svojom djecom...
  2. Potrebno je razgovarati s djecom o emocijama.., načinima nošenja s njima.
  3. Važno je njegovati obiteljske rituale, npr. zajednički objedovati i pripremati hranu, dati djeci priliku da u tome sudjeluju,  listati stare albume i fotografije i pratiti ih s obiteljskim pričama.....
  4. Prilika je sada da istaknete  vrednote i obiteljske vrijednosti do kojih Vam je stalo i koje želite njegovati..... 
  5. Prilika je ovo da počnete promatrati svoje dijete na drugačiji, senzibilniji način, shvaćati ozbiljno neka eventualna neodgovarajuća ponašanja djeteta, njegove strahove, ljubavi ...
  6. Za neke je ovo prilika da pokušate reagirati na nov, drugačiji, primjereniji  način, nikako bijesom, vikom..., nego pozitivnom disciplinom. Prilika je ovo da djeci postavite razumne granice...
  7. Prilika je ovo da se bavite djecom, gradite „veliki“ odnos čineći „male“ stvari:  budete iskreni s djetetom, ukazujete što Vam smeta u ponašanju djeteta,.....dajete povjerenje djetetu,.... vjerujete  u njegove sposobnosti     ( što on/ona može), slušate ga/ju dok govori (bez prekidanja)...i pogledate svoje dijete na nov,  poseban i autentičan način..
  8. Lijepo bi bilo istovremeno „osluškivati  sebe iznutra“ vezano za doživljavanje djetetovog ponašanja, čuti svoju savjest i dodavati smislene aktivnosti na koje nas dijete potakne..
  9. Sada je prilika za mnoge da osvijeste važnost svojih „školjki s biserima“, da prošlost ostave u prošlosti....i krenu dalje s novim znanjima i spoznajama u budućnost. Možda je ovo vrijeme  prilika za sve da spontano počnu  primjećivati  načine komunikacije s  djecom i poticaje koji su oduvijek na raspolaganju, ali ih nisu koristili.
  10.  Možda je ovo prilika za mnoge da budu zahvalni što su tijekom  ove izolacije bili sa svojom obitelji, u svom domu i usmjereni na ono što je dobro u sadašnjim uvjetima... Prilika je ovo da „ružičastim naočalama“, a ne samo „crnim“, gledamo svakodnevicu...A ljepota je uvijek u očima opažača!

Dragi roditelji, možete pisati s djecom, npr.  DNEVNIK ZAHVALNOSTI, dnevnik lijepih doživljaja (osjećaja, misli, radnji i aktivnosti, mentalnih slika..) tijekom socijalne izolacije, jer pristupajući djeci „iznutra“, vidjet ćemo toliko toga lijepog oko sebe, što imamo i  dobivamo, a posebno našu djecu.

Ovo je način da se preusmjerimo na nešto drugo, da smanjimo stres u obitelji i nastavimo „svijetliti“ u svoju okolinu, svojoj obitelj ..... A kad jednom sve prođe, ostat će nam Dnevnik zahvalnosti, dnevnik uspomena koji svjedoči o nečem što smo doživjeli sa svojom djecom i obitelji!

 

 „Nema kiše koja nije prestala, sunca koje nije izašlo, ni problema koji nije nestao!!“

 

                                                                            Školska socijalna radnica:

                                                                      Zdenka Vragolović, mag.act.soc.,

                                                                             sveuč.spec.prava djece

 

  • U privitku pod opširnije je slikovnica UNICEF-a za djecu niže razvojne dob: „ Kako objasniti KORONAVIRUS mlađoj djeci?“


Priloženi dokumenti:
SLIKOVNICA-_KAKO_OBJASNITI_DJECI_O_KORONI.pdf (1.91 MB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivone Šabarić Rubeša   datum: 2. 4. 2020.

ATTEND projekt
Attend projekt


Kalendar rada
Kalendar rada za šk....


Školski liječnik

dr. Vanja Tomac
vanja.tomac@zzjzpgz.hr

Tel: 051/222-927

 

051/339-864

 

 


e-Dnevnik

Tražilica

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Korisni linkovi

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja




preskoči na navigaciju