preskoči na sadržaj
Projekti

KULTURNA PUTOVNICA Vijest ima dokument u privitku

Projekt Kulturna putovnica je financijski podržalo Ministarstvo kulture i medija RH. Kulturna putovnica je edukativni program radionica posebno prilagođenih mladima s teškoćama u razvoju, koji je organizirala Udruga za razvoj umjetnosti, kulture i edukacije (projekt Vijeće mladih Benčić) uz partnerstvo Centra za odgoj i obrazovanje Rijeka. Edukativni program sastojao se od ukupno 8 radionica koje su se kontinuirano provodile tijekom školske godine 2020/2021.

Publikacija koja se nalazi pred Vama sadrži prikaz glavnih principa rada i preporuke i odabrane primjere aktivnosti koje mogu biti primjenjive u različitim kulturnim ustanovama te poslužiti kao smjernice za rad i razvoj efikasnijih i prilagođenijih kulturnih programa za osobe s teškoćama.

Uz publikaciju, osiguran je i slobodan pristup predlošku knjižice „Kulturne putovnice” čime želimo omogućiti svim školama, kulturnim ustanovama ili drugim zainteresiranim stranama da besplatno preuzmu već grafički pripremljene putovnice te ih daju tiskati za svoje potrebe.

Partnerstvo i suradnja

Partnerski odnos i bliska suradnja različitih dionika u projektu ključ su za provedbu programa kao što je „Kulturna putovnica“. Upravo kroz udruživanje snaga, razmjene iskustva te doprinos specifičnih znanja iz različitih struka (profesori edukacijski rehabilitatori, kustosi, muzejski pedagozi, dramski pedagozi, knjižničari, pedagozi...), razvijene su interdisciplinarne, inovativne, inkluzivne te ono što je najvažnije – radionice po mjeri posebne skupine mladih uključenih u projekt. Na ovaj način također je ojačana dosadašnja suradnja među različitim akterima te su postavljeni temelji za daljnju suradnju i razvoj novih programa i projekata. U projekt „Kulturna putovnica“, uz Udrugu RUKE i Centar za odgoj i obrazovanje Rijeka, bilo je uključeno ukupno šest kulturnih ustanova: 

(1) Prirodoslovni muzej Rijeka, (2) Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja, (3) Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, (4) Muzej grada Rijeke, (5) Gradska knjižnica Rijeka i (6) Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca

https://vijecemladihbencic.com/aktivnosti/kulturna-putovnica/

 

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 9. 7. 2021. 07:59

Snima se dokumentarni film o riječkim pomoćnicima u nastavi

U okviru EU projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ ovog tjedna snima se dokumentarni film na temu pomoćnika u nastavi.

 

Dokumentarac se snima na raznim lokacijama u našem gradu: užem centru, osnovnim školama „Gornja Vežica“, „Ivana Zajca“ i „Pehlin“ te Centru za odgoj i obrazovanje. Snimat će se i na ostalim lokacijama prema izboru snimatelja iz tvrtke „LM komunikacije d.o.o.“ iz Čakovca, koja je posao dobila na javnom natječaju.

Dokumentarni film predstavit će trinaest godina nastojanja Grada Rijeke da u riječkim osnovnim školama unaprijedi obrazovni koncept koji potiče inkluzivno obrazovanje. Ono podrazumijeva veću uključenost svih učenika u nastavni proces kao i njihovo uključivanje u nastavu lokalnih škola i njihovih kultura.

Riječki model podrške učenicima s teškoćama

Na tragu ove ideje, Grad Rijeka je još 2008. godine krenuo sa zapošljavanjem šest pomoćnika koji su bili financirani iz proračunskih sredstava. Od tada, pa sve do danas taj broj je u porastu ali uvijek u skladu s potrebama iskazanim od strane stručnjaka u osnovnim školama Grada Rijeke. Najveći zamah u zapošljavanju pomoćnika odigrao se tijekom 2014./2015. školske godine kada je na natječaju Europskog socijalnog fonda prošao projekt pod nazivom „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“.

U ovoj školskoj godini, kroz spomenuti projekt financira rad 57 pomoćnika koji rade neposredno s 60-ak učenika s teškoćama. Od ukupnog broja, 54 pomoćnika radi u redovnom sustavu obrazovanja, a njih troje u Centru za odgoj i obrazovanje, ujedno vodećoj partnerskoj ustanovi na projektu. Uz zapošljavanje i praćenje rada pomoćnika kroz projekt se svake godine organiziraju tiskovne konferencije, stručne tribine i konferencije, tiskaju se priručnici i promotivni materijal s ciljem širenja svijesti o važnosti inkluzivnog obrazovanja.

Uz projekt „RInkluzija“, Grad svih ovih godina osigurava i dio vlastitih proračunskih sredstava za pokrivanje svih iskazanih realnih potreba za pomoćnicima. Tako da, kada govorimo o školskoj 2020./2021. godini, uz spomenutih 57 pomoćnika, iz gradskog se proračuna financira još šest dodatnih pomoćnika.

Posljednje godine RInkluzije

Budući da je ovo posljednja godina četverogodišnjeg projekta „RInkluzija“, planirano je više promidžbenih aktivnosti kao i planiranje aktivnosti za godine koje slijede. Naime, iako je nakon dugih godina čekanja napokon izašao Pravilnik o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima, još uvijek nije trajno i sustavno riješeno pitanje financiranja rada pomoćnika i stručnih komunikacijskih posrednika. I dalje ostaje pitanje hoće li dobra praksa koja je zaživjela kroz ovako važne i kvalitetne projekte, postati dio redovnog sustava u smislu održivosti u godinama koje slijede.

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 25. 3. 2021. 15:09

Kulturna putovnica

Kulturna putovnica je edukativni program radionica posebno prilagođenih mladima s teškoćama u razvoju, koji naša udruga provodi u partnerstvu s Centrom za odgoj i obrazovanje Rijeka.

 

Kulturna putovnica je edukativni program koji se sastoji od ukupno 8 radionica posebno prilagođenih mladima s teškoćama u razvoju, koje se kontinuirano provode u razdoblju školske godine 2020./2021. za grupu od desetoro mladih iz Centra za odgoj i obrazovanje.

Specifičnost radionica „Kulturne putovnice“ jest u tome što se svaka radionica održava na drugoj lokaciji (kulturnoj ustanovi ili drugoj kulturno-povijesnoj lokaciji u gradu), poštujući princip rada učenja na licu mjesta.

Održavanje radionice na licu mjesta potiče povezivanje učenika s određenim mjestom i pomaže u uspostavljanju odnosa i razumijevanju vlastite okoline, čime se stvara podloga za preuzimanje aktivnih uloga učenika u vlastitim zajednicama i poticanje njihovog budućeg sudjelovanja u stvaranju i korištenju kulturnih sadržaja.

Uz 6 radionica koje će se održati u kulturnim ustanovama, voditeljice će osmisliti i 2 radionice pod nazivom „Istraživanje grada“. Te će radionice, kao što im i samo ime govori, biti posvećene istraživanju grada Rijeke i njegove bogate povijesti koju će mladi imati prilike upoznati kroz igru i interaktivne šetnje.

Metodologija rada temelji se na metodama neformalnoga obrazovanja i pedagogiji igre te polazi od igre kao glavnoga i osnovnoga načina izražavanja nečije aktivnosti jer oslobađa 

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 12. 10. 2020. 15:43

PREDSTAVLJENI REZULTATI RINKLUZIJE

U Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku prezentirana je provedba projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ u školskoj godini 2019./2020.

 

Projekt „RInkluzija“ usmjeren je učenicima s teškoćama i njihovu pravu na jednake obrazovne mogućnosti, a cilj je doprinijeti socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u redovitim školama i posebnim odgojno-obrazovnim institucijama kojima je osnivač Grad Rijeka putem osiguravanja podrške pomoćnika u nastavi.

Kroz projekt je ove školske godine zaposleno ukupno 51 pomoćnik koji radi s 54 djece s teškoćama u 22 osnovne škola kojima je osnivač Grad Rijeka.

U riječkim osnovnim školama trenutno je integrirano oko 550 učenika s teškoćama u redovan odgojno-obrazovni sustav. Neki od tih učenika pored savladavanja nastavnog programa imaju i niz drugih potreba koje učitelj/ica nije uvijek u mogućnosti zadovoljiti. Ovim projektom tim se učenicima osigurava podrška pomoćnika u nastavi čime se doprinosi kvaliteti integracije u razredu. Pomoćnik u sklopu ovog projekta predstavlja neposrednu potporu učeniku, a posredno potporu učitelju te ostalim učenicima u razredu, no pritom nije zamjena za druge oblike pomoći.

U sklopu završne svečanosti ovogodišnjeg projekta „RInkluzija“ pjesmu „Posebno dijete“ izveli su učenici Centra za odgoj i obrazovanje. Pomoćnici u nastavi Tihana Host i Dalibor Kinkela pokazali su kako izgleda biti pomoćnik u nastavi i koja je njegova zadaće. Potom je pedagoginja OŠ Zamet Mirjana Jurica prezentirala što sve uključuje posao školskog koordinatora u provedbi projekta RInkluzija. Iskustvo o tome kako je to bilo raditi u specifičnim okolnostima epidemije koronavirusa predstavile su pomoćnica u nastavi Danijela Brusić i Margareta Bulog Grozdanić, mama učenika Darka.

„Ovaj projekt učenicima s teškoćama pruža pravo na jednakost obrazovnih šansi i primjerenu socijalizaciju te mogućnost rasta i napretka među svojim vršnjacima“ kazao je gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel.

Gradonačelnik Obersnel je podsjetio kako je Rijeka među prvima u državi krenula s financiranjem pomoćnika te kako bi svaka država trebala pobrinuti prije svega za one kojima je pomoć potrebna. Upravo kroz omogućavanje pomoćnika u nastavi djeci s teškoćama u razvoju država dokazuje svoju ozbiljnost.

Prezentaciji projekta prisustvovali su i ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje Ivone Šabarić Rubeša, pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke Sanda Sušanj, ravnatelji i koordinatori osnovnih škola koji su dio ovog projekta, kao i pomoćnici u nastavi i učenici.

Za provedbu projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ iz Europskog socijalnog fonda Gradu Rijeci odobreno je 9.785.188,80 kuna za period od 2017. do 2021. godine.

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 17. 6. 2020. 15:02

Dojmovi nakon izvedene premijere projekta 5.ansambl

"Peti ansambl nešto je najbolje što nam se moglo dogoditi u ovom trenutku, u društvu u kojem je nerazumijevanje i neprihvaćanje drugog i drugačijeg prešlo sve civilizacijske granice. Predstava »Potomci, divovi, bogovi« u sklopu projekta Rijeka Europska prijestolnica kulture 2020. važnija je od svih zgrada, zidova i objekata koje ćemo tom prigodom podići.
Zato što nas uči onome što je najteže, kako biti čovjek" (B.Mijić)
  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 24. 6. 2019. 14:41

Predstava Potomci, divovi, bogovi

Predstava „Potomci, divovi, bogovi“ nastala projektom „Peti ansambl“ održat će se u ponedjeljak, 10. lipnja u 19.30 sati u HNK Ivana pl. Zajca.

Riječ je o završnoj fazi projekta usmjerenog na uključivanje mladih s poteškoćama u razvoju i invaliditetom u tržište rada kroz usvajanje vještina i radnih navika za rad u kazalištu, te uvodnoj predstavi 4. Festivala inkluzivne scene koji se održava od 10. do 14. lipnja.

U projektu, uz nositelja Grad Rijeku, sudjeluju HNK Ivana pl. Zajca, Centar za odgoj i obrazovanje Rijeka i Udruga za sindrom Down – Rijeka 21, a za njegovo javno predstavljanje široj publici najavljena je popunjena kazališna dvorana.

Peti ansambl čini 26 polaznika starosti od 15 do 25 godina, a upravo prema njihovim afinitetima odabrane su radionice glume, plesa, scenskog pokreta, kostimografije, glasa i govora, izrade promotivnog materijala koje su se od travnja 2018. godine provodile u Centru za odgoj i obrazovanje Rijeka s ciljem stvaranja završne predstave.

Ravnateljica Direkcije programa u Odjelu za kulturu Grada Rijeke Helena Semion Tatić navela je kako prilikom započinjanja projekta organizatori nisu mogli znati kako će se on odvijati budući da se radi o jedinstvenom poduhvatu u Hrvatskoj, no kako su s vremenom pokazani rezultati, kreativnost i talentiranost uključenih oduševili sve i izazvali mnogo radosti.

Ksenija Batelić iz Odjela za kulturu, jedna od zaslužnih za pripremu i provedbu projekta, istaknula je kako svjedočimo stvaranju nove kulturne scene u gradu u kojoj će se osobe s poteškoćama u razvoju naći svoje mjesto. „Vidljiv je napredak na sceni kod svih sudionika, opušteni su, samopouzdani su, stekli su nove vještine i povećali mogućnost za participiranje u tržištu rada“, rekla je Batelić te iskazala nadu u nastavak slične kreativne suradnje i u budućnosti.

U dosadašnjem tijeku projekta sudjelovao je veliki broj ljudi, raznovrstan tim stručnjaka od terapeuta i pedagoga do umjetnika koji uključuje i brojne glumce iz Hrvatske drame Zajca, ali i Gradskog kazališta lutaka. U ime riječkog Centra za odgoj i obrazovanje, ravnateljica Ivone Šabarić Rubeša zahvalila je Gradu Rijeci što je omogućio ovakav projekt te iskazala ponos na svu djecu i mlade koji su kroz desetke radionica pokazivali svoje talente, vještine i radne navike. „Vjerujemo da su svi ovi mladi ljudi dali doprinos Rijeci kao luci različitosti, iščekujemo ponedjeljak s nestrpljenjem i željom da pokažemo da nemamo granica i da naš grad kao predvodnik u Hrvatskoj može biti primjer uključivanja i pružanja prilike da se osobe s teškoćama izraze“, rekla je Šabarić Rubeša.

Konferenciji za medije nazočili su i predsjednica Udruge za sindrom Down – Rijeka 21 te koordinatorica projekta “Peti ansambl” Mila Čuljak, ravnateljica Hrvatske drame u HNK Ivana pl. Zajca Renata Carola Gatica te pročelnik Ivan Šarar i Višnja Višnjić Karković iz Odjela za kulturu te istaknuli kako se pedagoški pristup radu s mladima s poteškoćama u razvoju fokusirao na njihove interesne sfere pri čemu su oni obogaćeni za jedno životno iskustvo, kao i provoditelji projekta koji su postali bolji ljudi i profesionalci.

„Kazalište kao institucija ne treba biti kruto, nego u konstantnom dijalogu sa zajednicom i otvoreno“, rekla je Renata Carola Gatica poželivši ponavljanje projekta s novom grupom polaznika, dok je pročelnik Šarar naglasio važnost mogućnosti izražavanja koja je pružena novopečenim kulturnim stručnjacima i veliki entuzijazam koji se osjeti na njihovim probama. „Sloboda je ovdje ključna riječ. Ovo nije projekt političke korektnosti nego slobode da marginalizirane grupe u našem društvu da budu vidljive i da osjete da imaju pravo na vidljivost“, rekao je Šarar navodeći kako ovakav rad, premda upravo on predstavlja smisao institucija, nije prisutan u svakom gradu.

Projekt „Peti ansambl“ sufinanciran je sredstvima Europskog socijalnog fonda iz operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., a provodi se u sklopu poziva „Umjetnost i kultura za mlade” koji je raspisalo Ministarstvo kulture RH.

Detaljnije informacije o predstavi možete pronaći na web stranici HNK Ivana pl. Zajca, a sve o 4. Festivalu inkluzivnih scena na Facebook stranici Plesne grupe Magija.

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 20. 6. 2019. 14:36

PREDSTAVLJENI REZULTATI RIJEČKOG MODELA PODRŠKE UČENICIMA S TEŠKOĆAMA

Rijeka, 10.lipnja 2019.godine                       

                          “RInkluzija” u protekloj školskoj godini osigurala pomoćnike u nastavi za 64 učenika

Oni su u dvadeset dvije javne gradske škole radili sa šezdeset
četvoro djece te zadovoljavali njihove individualne obrazovne potrebe, što same
učiteljice i učitelji nisu uvijek u mogućnosti, te sudjelovali u integraciji i
inkluziji učenika u redovnu nastavnu praksu, razred i okruženje.

Prezentaciji su prisustvovali pročelnica Odjela odgoj i
školstvo Grada Rijeke Sanda Sušanj, ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje
Ivone Šabarić Rubeša, brojni asistenti u nastavi, ravnatelji i programski
koordinatori riječkih osnovnih škola te roditelji, kao i gradonačelnik Rijeke
Vojko Obersnel koji je asistentima u nastavi zahvalio na radu koji nadilazi
njihove plaće, a tijekom kojeg iskazuju konstantan trud, želju i kreativnost.

 „Na ovaj sam projekt,
pokrenut 2008. godine, kao gradonačelnik izuzetno ponosan, mi smo doslovno
shvatili jednakost učenika s teškoćama u razvoju, uložili velike napore da bi djeca
maksimalno aktivno, uz izražavanje svoje kreativnosti, školovala i integrirala
u razred“, rekao je gradonačelnik Obersnel, dodavši kako se projekt još uvijek
mora provoditi uz pomoć europskih sredstava, budući da na nacionalnoj razini
nije pronađen adekvatan model i način za provođenje programa asistenata u
nastavi.

„Kao grad nastojimo poticati sve oblike inkluzije. Naši učenici
teškoćama u razvoju imaju pravo na sudjelovanje u svim aktivnostima kao i druga
djeca, oni imaju mnogo za pokazati te nas obogatiti i ispuniti posebnom
vrijednošću“, rekla je pročelnica Sanda Sušanj.

Ravnateljica OŠ Eugen Kumičić Ana Anić Opašić predstavila je program na
način kako on funkcionira u praksi redovnog odgoja i obrazovanja, navevši kako
je upravo ovaj oblik daje najbolje rezultate jer je temeljen na inkluziji, jednakosti
i ravnopravnosti svih učenika kao indikatorima kvalitete obrazovanja. Anić
Opašić istaknula je kako su nužni preduvjeti takve inkluzije pitanja kadra, organizacije
i materijalnih sredstava, kao i moralne obveze društva, dodavši kako je Rijeka među
prvim gradovima koji su navedeno osigurali prije uređivanja krovnog nacionalnog
sustava. Tijekom izlaganja prikazan je i kratki film kojim se prikazuje kako se
kroz izravan kontakt s djecom s poteškoćama u razvoju od rane dobi mogu
formirati ispravni stavovi i smanjiti predrasude i stereotipi koji su
posljedica neznanja i straha.

Sustav pomoćnika u nastavi predstavile su pomoćnice u nastavi Tea Vuković (asistentica
u OŠ Kozala) i Patricia Pilić (OŠ Zamet) koje su podijelile anegdote iz rada s
učenicima, istaknuvši važnost ljubavi prema poslu, želje za rad s djecom, kao i
prihvaćanja ostale djece te učiteljica i učitelja. Svoje iskustvo o tome kako
je biti kolega učenika s posebnim potrebama podijelila je i učenica 7. razreda OŠ
Zamet Katarina Vrkić, a prigodni glazbeni program izveo je Viktor Čandrlić
Jajaš iz OŠ Nikola Tesla uz pijanista Matea Žmaka.

Za provedbu projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s
teškoćama“
 u periodu od 2017. do 2021. godine, Gradu Rijeci je iz Europskog
socijalnog fonda odobreno 9.785.188,80 kuna.

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 10. 6. 2019. 14:56

5. ansambl

Cilj projekta:

Aktivno uključivanje mladih osoba s invaliditetom od 15 do 25 godina u kulturno umjetničke aktivnosti te informiranje i senzibiliziranje šire javnosti o mogućnostima i koristima uključivanja mladih s invaliditetom u kulturne aktivnosti te koristima za njihov osobni razvoj i socijalnu uključenost.

Trajanje projekta: veljača 2018. – kolovoz 2019.

Opis:

Projekt 5. ansambl inicira uključivanje mladih s poteškoćama u razvoju i invaliditetom u tržište rada kroz pripremne kulturno-umjetničke aktivnosti koje će rezultirati usvojenim vještinama, radnim navikama i novim znanjima potrebnim za rad u kazalištu.

Projekt je vezan i uz provedbu projekta Europske prijestolnice kulture kojem je jedan od ciljeva i doprinos povećanom i aktivnom sudjelovanju građana u kulturnim aktivnostima, s posebnim naglaskom na uključenje osoba s invaliditetom i drugih ranjivih socijalnih skupina.

Koncept projekta je vezan uz Luku različitosti, programski pravac EPK 2020 koji svima daje pravo na osobnost, različitost i uključenost. Različitošću, marginaliziranim i isključenim članovima društva te onima koji su u riziku od isključivanja po bilo kojoj osnovi (rasnoj, spolnoj, dobnoj, ekonomskoj, osnovi zdravstvenog stanja ili invaliditeta itd.) posebno se bavi programski pravac Kuhinja kojem je cilj raditi na uključivanju onih isključenih iz kulture, ne samo u smislu publike za kulturna događanja već i kao aktivnih kreatora kulturnih sadržaja.

Projektne aktivnosti:

Projekt se sastoji od šest kreativnih radionica: igra i kreativnost, scenski pokret, gluma, scenski glas i govor, kostimografija i dizajn promotivnog materijala.

Glavni je cilj kreativnih radionica razbijanje treme i straha od javnog nastupa s ciljem jačanja samopouzdanja i ostvarenja vlastitih potencijala, a osim toga omogućuje polaznicima bolje upoznavanje sa svojim tijelom, razvijanje artikulacije i komunikacijskih vještina, razvoj kreativnih potencijala i identiteta te steći vještine potrebne za rad na budućim kazališnim produkcijama.

U realizaciji aktivnosti sudjelovat će brojni kvalificirani stručnjaci i voditelji radionica, koji će raditi s mladima godina na osposobljavanju za sudjelovanje u izvedbenim aktivnostima kazališne umjetnosti.

Partneri:

  • Grad Rijeka, nositelj projekta
  • Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, partner
  • Centar za odgoj i obrazovanje Rijeka, suradnik

Program iz kojeg se financira:

Strukturni fondovi – Europski socijalni fond – Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. –  2020.

Nadležno tijelo:

U sklopu poziva “Umjetnost i kultura za mlade” koji je raspisalo Ministarstvo kulture RH

Vrijednost projekta:

Ukupna vrijednost projekta iznosi 797.785,15 kuna bespovratnih sredstava od čega je iznos EU potpore 678.117,38 kn.

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 23. 2. 2018. 14:32

Rinkluzija

 

Nositelj:

  • Grad Rijeka, Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo                 

Glavni partner:

  • Centar za odgoj i obrazovanje Rijeka

 

Cilj projekta: Doprinijeti socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u redovitim školama i posebnim odgojno-obrazovnim institucijama kojima je osnivač Grad Rijeka putem osiguravanja podrške pomoćnika u nastavi.

Trajanje projekta: kolovoz 2017.- kolovoz 2021.

Sažetak i cilj projekta: Projekt će pridonijeti socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u razvoju u redovitim školama i 1 posebnoj odgojno-obrazovnoj ustanovi, Centru za odgoj i obrazovanje, kojima je osnivač Grad Rijeka, na način da se osiguraju educirani pomoćnici u nastavi koji će raditi u neposrednom odgojno-obrazovnom procesu s učenicima s teškoćama. Također, ovaj projekt će doprinijeti široj viziji o nastojanju formiranja Centra podrške učenicima s teškoćama na području PGŽ-a.

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 9. 10. 2017. 14:51
 


Projekti

PROGRAMI I PROJEKTI

 

1. ANTIKORUPCIJSKI PROGRAM

 

Korupcija se može definirati kao svaki oblik zlouporabe ovlasti radi osobne ili skupne koristi, a na štetu društvene zajednice. Škola kao javna ustanova u okviru obavljanja javne službe dužna je poduzimati preventivne mjere  i programe te djelovati na suzbijanju korupcije.

 

Ciljevi programa

Kontinuirano djelovanje u borbi protiv korupcije, zakonito postupanje u svim područjima rada i djelovanja, preventivnim radom i djelovanjem, odgojno-obrazovnim aktivnostima na razvijanju moralnih i društvenih vrijednosti kod učenika od najranije dobi. U tom slučaju moguće je ostvariti ciljeve borbe protiv korupcije:

-          antikoruptivni rad i poslovanje škole,

-          odbijanje sudjelovanja u korupciji,

-          suradnja sa tijelima javne vlasti.

 

Aktivnosti i mjere (poduzimaju se na nekoliko područja)

 

U upravljanju školom kao:

-          odgovorno i zakonito postupanje pri donošenju odluka u financijsko-materijalnom poslovanju,

-          pri raspolaganju sredstvima škole,

-          sklapanju pravnih poslova u ime i za račun škole,

-          otuđivanju, opterećivanju pokretnina i nekretnina u vlasništvu škole,

-          odlučivanju o davanju u zakup ili najam prostora škole,

-          odlučivanje o realizaciji izleta ekskurzija i sl.

U zasnivanju radnih odnosa:

-          striktno se držati zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i ZOR-a.

 

U radu i poslovanju:

-          postupanje prema zakonskim, pod zakonskim propisima i sukladno uvriježenim etičkim normama,

-          pridržavati se propisanih postupaka,

-          postupanje pridržavajući se načela savjesnosti i poštenje, uz uvažavanje pravila struke,

-          raspolaganje sredstvima škole pažnjom dobrog gospodara.

Odgovornost u trošenju sredstava:

-          racionalno trošenje i raspolaganje,

-          postupanje po pozitivnim propisima,

-          provedba zakonom predviđenih postupaka.

Obavljanje računovodstvenih postupaka:

-          prema pozitivnim propisima, pod zakonskim propisima i uredbama,

-          vođenje propisanih evidencija,

-          redovito izvješćivanje nadležnih javnih tijela i službi,

-          postupanje pažnjom dobrog gospodara sukladno zakonima i pravilima morala.

Obavljanje tajničkih poslova:

-          postupanje prema pozitivnim propisima i pod zakonskima aktima te uredbama,

-          pridržavanje propisanim i uobičajenim postupcima,

-          postupanje i ponašanje po pravilima struke, savjesnosti i moralnim pravilima.

Odgojno obrazovni poslovi:

-          razvijanja moralnih i društvenih vrijednosti među učenicima,

-          ukazivanje na korupciju kao društveno štetnu i nemoralnu pojavu,

-          edukacija o mogućim načinima sprječavanja i prepoznavanja korupcije,

-          ovom segmentu dati prioritet zbog budućih naraštaja.

Antikorupcijsku edukaciju učenika treba ugraditi u nastavne i odgojno-obrazovne sadržaje kao što je kod nas u slučaju nastavnih predmeta: društvo, etika i kultura, vjeronauk, satovi razrednika, njegovanje hrvatskog jezika, njegovanje pod sugestijama i naputcima stručne službe škole životnim vještinama. Potrebno je:

-          razvijati osobnost djece,

-          upoznati ih sa neprihvatljivim vrstama ponašanja, donošenja odluka,

-          preuzimanja odgovornosti i obveza,

-          usvajanje načela pravednosti,

-          usvajanje etičkih načela,

-          ukazivanje na pogubnost kršenja propisa, te snošenja posljedica za kršenje istih,

-          upoznavanja sa vrednotama civilnog društva, demokracije,

-          Upoznavanje sa negativnim porukama masovnih medija i sl.

 

Nadzor nad radom i poslovanjem škole vrše nadležne javne službe i tijela te svojom kontrolom i uputama igraju važnu ulogu u sprječavanju korupcije i stvaranja svijesti o pogubnosti utjecaja korupcije. Iste će sudjelovati u zajedništvu sa školom na sprječavanju i otklanjanju korupcije, te po potrebi provoditi inspekcijski nadzor i reviziju financijsko-materijalnog poslovanja.

 

 

 

2. ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM-OVISNOST I NASILJE

 

PRIORITETNA PODRUČJA

1. Stjecanje životnih vještina

Cilj 1: Jačanje osobnih mehanizama učenika za što uspješnijom integracijom u društvu.

Cilj 2: Podučiti učenike kako se predstaviti i samozastupati te kako se zauzeti za sebe. Kako prihvatiti i provoditi obaveze i koristiti prava.

2. Preveniranje i suzbijanje nasilja među djecom

Cilj 1: Uz provođenje CAP programa (koji se drugu godinu provodi u školi) prevenirati nasilje među djecom.

3. Spolnost i primjereno seksualno ponašanje

Cilj 1: Razumijevanje razlika među spolovima ulaskom u pubertet.

Cilj 2: Kontrola seksualnih potreba i primjereno seksualno ponašanje.

Cilj 3: Zaštita od spolno prenosivih bolesti i maloljetničke trudnoće.

3. Sportom protiv rizičnih oblika ponašanja

Cilj 1: Rad s rizičnom populacijom djece na osvještavanju vlastitih negativnih oblika ponašanja i usmjeravanje u sport.

 

PLANIRANJE AKTIVNOSTI

Aktivnosti s učenicima

1. Radionice za razvoj životnih vještina

a) TRENING ŽIVOTNIH VJEŠTINA - Tomljanović i Kovačiček (četiri radionice tijekom školske godine)

Teme: - biti nezavisan i samostalan (uč. od 5.do 8.razreda)

- zauzeti se za sebe u donošenju odluka – za učenike OŠ (uč. od 5.do 8.razreda)

- samopoštovanje (uč. od 5.do 8.razreda)

- zauzeti se za sebe (uč. od 1. do 4.razreda), u suradnji s Dubrović

- prepoznavanje emocija (uč. od 1. do 4. razreda), u suradnji s Dubrović

b) RADIONICE ZA RAST I RAZVOJ - Kovačiček (jednom tjedno)

 - uč. od 5.do 8.razreda

c) RADIONICE ZA SAMOZASTUPANJE - Vragolović (četiri radionice tijekom školske godine)

 - uč. od 5.do 8.razreda

d) RADIONICE MEDIJACIJE - Majkić i Vragolović

– za učenike SŠ (od 1.do 3.raz.)

 

2. Radionice za spolnost i primjereno seksualno ponašanje

Teme: - razlike među spolovima ulaskom u pubertet (od 4.do 8.raz., skupine UiTMR)

- kontrola seksualnih potreba i primjereno seksualno ponašanje (skupine UiTMR, od 4.do 8.razreda)

- zaštita od spolno prenosivih bolesti i maloljetničke trudnoće (skupine UiTMR, od 4.do 8.razreda)

 

3. Radionice CAP programa

- za učenike OŠ – skupine UiTMR i uč. 8.raz.

4. Sportom usmjeravamo energiju (za učenike OŠ)

- planiranje sportskih aktivnosti za ciljanu skupinu djece s rizičnim ponašanjem (plivanje, odlazak u prirodu...)

Aktivnosti s roditeljima

1. Informiranje na roditeljskim sastancima

2. Savjetovalište u okviru škole s temama iz područja uspješnog roditeljstva (u suradnji s Obiteljskim centrom iz Rijeke)

3. Radionice u okviru CAP programa

 

Aktivnosti s učiteljima i osobljem

1. Informiranje na sjednicama i stručnim aktivima

2. Suradničko-partnerski odnos u provođenju programa i praćenju naučenoga

 

PRAĆENJE I VREDNOVANJE UČINKOVITOSTI PROGRAMA

-praćenje primjene naučenoga uz pravovremenu reakciju i ponavljanje tema ili radionica

- radni listići s praktičnim zadacima za učenike

- evaluacijski listići

 

NAČINI PROVOĐENJA PROGRAMA

- posebno organizirane radionice, savjetovanja i edukacije

- u okviru nastave SRO

- u okviru programa PSP

 

Koordinator: Nataša Tomljanović,prof.reh.

Članovi tima:

Nataša Tomljanović, prof.reh., Dubravka Balen Krulčić, prof.reh., Tamara Dubrović, prof.reh., Sanja Majkić, prof.reh., Snježana Petković, prof., Nataša Jurković, prof.reh.

Stručni suradnici: Zdenka Vragolović, soc.rad., mr.sc.Tatjana Kovačić, prof.def., dipl. psih. Lorena Kovačiček, prof.

Medicinsko osoblje škole: Vesna Majnarić, med.ses.

Vanjski suradnici: Tatjana Čulina, dr.

Suradnik roditelj: majka učenice Clare Višić.

Podtimovi:

1. Obitelj –  T.Kovačić, Z.Vragolović, B.Vlaše Roman

2. Nasilje – CAP program – T.Dubrović

3. Spolnost i primjereno seksualno ponašanje – T.Kovačić, D.Balen Krulčić i V. Majnarić

4. Stjecanje životnih vještina – TŽV – N.Tomljanović i L.Kovačiček

                                                    - MEDIJACIJA – S.Majkić i Z.Vragolović

5. Sportom usmjeravamo energiju –S. Petković i N.Jurković

Rad s populacijom: učenici OŠ i SŠ

                              roditelji

                              učitelji.

 

 

3. CAP-(CHILD ASSAULT PREVENTION PROGRAM) – PREVENCIJA NAPADA NA DIJETE, ZA DJECU USPORENOG KOGNITIVNOG RAZVOJA

 

Cilj:

-poučiti djecu primarnim preventivnim strategijama u rizičnim situacijama, a odrasle senzibilizirati za problem zlostavljanja djece s teškoćama.

 

Namjena:

Edukacirati odrasle o rizičnim situacijama te preventivnim strategijama kroz predavanje za roditelje učenika uključenih u provedbu programa.

Učenike educirati, osnažiti i osposobiti u preventivnim vještinama kroz pet radionica.

 

Način realizacije:

Radionice s učenicima 8. razreda (razrednik: Kristina Kalinić) i učenicima 3 starije skupine učenika koji se školuju po programu UiTMR (razrednici: Ivone Šabarić-Rubeša i Sandra Mirojević) te učenicima SŠ (razrednici:Olgica Jukić, Sanja Majkić, Zvonimir Brozić) održat će se u 2 učionice ovisno o razrednim odjelima.

 

Nositelji aktivnosti- dva tima:

1.tim: Vesna Žilić, soc.ped.- vanjski suradnik.

           Dolores Stegić-Coglievina, prof.reh.

           Renata Jerković, prof. reh.

2. tim: Tamara Dubrović, mag.edu.reh.

            Marina Pavić, prof.reh.

            Janja Vucković, prof.reh.

 

 

 

4. „ZELENA VRATA ZNANJA“-UREĐENJE I ODRŽAVANJE ŠKOLSKOG EKO-VRTA/OKUĆNICE

 

Cilj aktivnosti:

-osposobljavanje učenika za jednostavne poslove održavanja okućnice i vrta (izobrazba vrtlar/cvjećar, radni odgoj) kroz učvršćivanje radnih navika i socijalizacije u užoj i široj radnoj i školskoj okolini

Namjena aktivnosti:

-provođenje programa izobrazbe, radnog odgoja i socijalizacije u užoj i široj radnoj i školskoj okolini

Način realizacije aktivnosti:

-ugradnja Eko vrta – Slagalica u dvorištu matične škole,

-uzgoj voća i povrća za potrebe kabineta domaćinstva,

-uzgoj mediteranskog bilja,

-odvajanje i kompost bio-otpada iz kabineta domaćinstva,

-izrada mirisnih vrečica i sl. proizvoda za učeničku zadrugu,

-sadnja mediteranskog bilja na područnim odjelima Baredice i Oštro,

-održavanje okućnice škole, odjela Baredice, okoliša parka Fakulteta za teologiju, sudjelovanje u ekološkim akcijama lokalne zajednice

-širenje obima posla u skladu s mogućnostima i potrebama škole.

 

Vremenik aktivnosti:

-          školska godina 2014/2015, a prema satnici pojedinih razrednih odjela

 

Financiranje programa/projekta će se provoditi kroz  natječaje. Program će se prijaviti kao projekt i na taj način će se pokušati izfinancirati cijeli program, a i proširiti u skladu sa potrebama i interesima učenika te mogućnostima škole.

 

Nositelji aktivnosti:

-          razrednici grupa i razreda škole

 

 

5. SAVJETOVALIŠTE ZA RODITELJE

 

         Savjetovalište za roditelje jedna je od aktivnosti koja se već nekoliko godina provodi u Centru. Održavaju se različita tematska predavanja, a u skladu s interesima roditelja. Uglavnom su to teme iz područja odgoja djeteta, psihosocijalnih potreba djeteta, dječjih prava, brige o zdravlju, kavlitetnom roditeljstvu i sl. Pokušavaju se dotaknuti mnoga problemska pitanja, a očekuje se aktivno sudjelovanje roditelja. Vrijednost ove aktivnosti je u proširivanju znanja roditelja o potrebama vlastita djeteta, ali i u međusobnom druženju roditelja i stručnjaka te razmjeni iskustava.

Radionice vezane uz kvalitetno roditeljstvo provoditi će socijalna radnica Centra u suradnji s Obiteljskim centrom.

 

Koordinatori aktivnosti su Tatjana Kovačić, pedagog Centra i Barbara Vlaše Roman, psiholog Centra i Zdenka Vragolović, socijalni radnik Centra.

 

 

6. PROGRAMI OBILJEŽAVANJA PRIGODNIH DANA

 

Dani kruha

 

Dani kruha obilježavaju se svake godine tijekom listopada u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama, učeničkim domovima te u mnogim drugim ustanovama i organizacijama iz sustava obrazovanja, socijalne skrbi i zdravstva. Jednaka tradicija obilježavanja slijedi se i u Centru za odgoj i obrazovanje.

Obilježavanje Dana kruha pridonosi potpunijem odgoju i obrazovanju za zaštitu okoliša, upoznavanju i očuvanju biološke raznolikosti Republike Hrvatske, podizanju svijesti o ekološkoj poljoprivredi i zdravoj prehrani, a temelji se na izgrađivanju pozitivnih stavova i stvaranja pravilnog emocionalnog odnosa djeteta/učenika i prirode.

 

Ciljevi programa:

-          upoznati učenike s procesom nastajanja kruha («Od zrna do kruha»)

-          približiti učenicima blagovanje kruha i narodne običaje

-          upoznati učenike sa žetvenim i ostalim običajima

-          upoznati učenike s autohtonim i/ili starim vrstama voća i drugim plodovima zemlje (povrće, žitarice, gljive, ljekovito i začinsko bilje)

-          upoznati učenike sa zastupljenošću i načinima očuvanja pojedinih vrsta (izgled sjemena, način i vrijeme sadnje, vegetacijski ciklus)

-          ukazati na važnost zdrave prehrane.

Sudionici programa:

-          učenici osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          roditelji učenika osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          voditelji i koordinator programa

-          razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda.

Metode rada:

Na razini razreda:

-          razgovor s učenicima na temu kruha, autohtonih plodova našeg zavičaja, običaja primorskog kraja

-          obrađivanje nastavnih cjelina tematski vezanih za Dane kruha

-          informiranje učenika o kulturi ophođenja prema kruhu i načinima zbrinjavanja njegovih ostataka

-          upoznavanje učenika sa životnim ciklusom poljoprivrednih kultura (žitarice, voće, povrće i sl.)

-          prikupljanje sjemenki žitarica, ljekovitog bilja i sl., likovno izražavanje, uređivanje učionice i prostora škole, scenski izraz (prikaz običaja i sl.) u svrhu pripremanja izložbe radova djece i učenika na temu Dani kruha

-          izrada kruha, peciva i krušnih proizvoda u suradnji s roditeljima, s naglaskom na važnost obiteljskog okupljanja

-          organizacija posjeta pekarnicama, sjemenari, mlinu i sl.

 

Na razini škole:

-          organizacija prigodne svečanosti za djecu, roditelje i učitelje povodom Dana kruha

-          blagoslov kruha i plodova zemlje

-          izložba radova učenika na temu Dani kruha

-          izložba plodova našeg zavičaja

-          izložba prigodni poljoprivrednih alatki

-          predstavljanje zavičajne kuhinje (fotografije, plakati, literatura i sl.).

 

Koordinator za ovaj program je Tatjana Kovačić.

 

 

Međunarodni dan obitelji

 

         Ujedinjeni narodi su 15. svibnja proglasili Međunarodnim danom obitelji još 1989. godine. Taj je dan u svijetu prvi puta obilježen 1994. godine, koja je bila proglašena Međunarodnom godinom obitelji. Osnovni značaj obilježavanja tog dana jest naglasak na važnosti obitelji u društvu, čime se promiče uvažavanje obiteljskog života, tradicije i običaja. Unatoč mnogim promjenama koje su utjecale na mjesto i ulogu obitelji u društvu ona je ipak temeljna jedinica društva i ima civilizacijsku vrijednost. Obitelj pruža zaštitu i skrb; obitelj je utočište sigurnosti i od ključne je važnosti za razvoj svih članova, posebice djece. Obitelj omogućava rast i razvoj, maksimalizaciju potencijala i stoga se treba podići na pijedestal obaveza i odgovornosti društva u cjelini. Obitelj treba zadovoljiti sve one potrebe svojih članova, koje svakodnevno življenje čine bogatijim, sadržajnijim i ljepšim.

         Školski program obilježavanja Međunarodnog dana obitelji 15. svibnja 2009. godine temelji se na navedenim načelima, koji predstavljaju nit vodilju u osmišljavanju i organizaciji sadržaja i aktivnosti planiranih za obilježavanje Međunarodnog dana obitelji. Obilježavanje Međunarodnog dana obitelji u Centru za odgoj i obrazovanje poprimilo je tradicionalnu dimenziju. Naime, zbog specifičnosti pristupa u radu s učenicima Škole, a koji se temelje na uvažavanju osobnih potreba učenika i humanizaciji odgojno-obrazovnog procesa, godinama se njeguje odnos uzajamnog razumijevanja i poštovanja s obiteljima naših učenika. Time se jasno naglašavaju obiteljske vrijednosti, pa se Međunarodni dan obitelji u Centru za odgoj i obrazovanje obilježava sa porukom: «Obitelj je prva i najvažnija škola – obitelj je škola za život.».

 

Ciljevi programa:

-          upoznati učenike, roditelje i učitelje s obiteljskim vrijednostima i značajem obiteljskog okruženja

-          promovirati suradnju s roditeljima i stvaranje partnerskog odnosa obitelj – škola

-          informiranje učenika i roditelja o nastojanjima Škole za unapređivanje i podizanje kvalitete odgojno – obrazovnog rada provedbom raznovrsnih projekata i programa u neposrednom odgojno – obrazovnom radu

-          potaknuti uključivanje roditelja u školske i izvanškolske aktivnosti te zajedničko planiranje istih

-          podržavati uvažavanje obiteljskog života, tradicije i običaja

-          pokazati solidarnost u potrazi za boljim životnim standardom obitelji

-          potaknuti djelovanje svih nadležnih subjekata u korist obitelji.

Sudionici programa

-          učenici osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          roditelji/članovi obitelji učenika osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          voditelji i koordinatori programa

-          razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda.

-           

Metode rada:

Na razini razreda:

-          razgovor s učenicima na temu obitelji i obilježavanja Međunarodnog dana obitelji

-          obrađivanje nastavnih cjelina tematski vezanih za obitelj i za Majčin dan

-          upoznavanje učenika sa temeljnim obiteljskim vrijednostima i važnost njegovanja međusobnih odnosa, uvažavanja i tolerancije

-          informiranje roditelja o aktivnostima koji se provode u Školi povodom Međunarodnog dana obitelji te o potrebi za njihovim aktivnim sudjelovanjem.

Aktivnosti na razini razreda uključuju:

         • izrada prigodnih čestitki i poklona za roditelje/članove obitelji

         • izrada zajedničkog plakata na kojem će se istaknuti: poruke djece roditeljima (npr. «Za mene je obitelj kada se mama, tata i ja volimo»), fotografije iz obiteljskog života (npr. «Moji roditelji i ja»), prigodni pjesma na temu obitelji i sl.

         • likovne aktivnosti (na temu «Moja obitelj», «Moja majka» i sl. uz korištenje različitih medija za likovno izražavanje, prema osobnom izboru učenika)

         • parlaonica - rasprava o pojedinim aspektima obiteljskog života te o ostalim sličnim temama, po potrebi uz sudjelovanje stručnih suradnika Škole («Komunikacija u obitelji», «Lijepa riječ otvara sva vrata» i sl.)

         • volontiranje roditelja u razrednim odjelima i grupama učenika te sudjelovanje u zajedničkim aktivnostima. Na razini škole:

-          organizacija prigodne svečanosti za djecu, roditelje/članove obitelji i učitelje povodom Međunarodnog dana obitelji

-          izložba radova učenika na temu obitelji i obilježavanja Međunarodnog dana obitelji (izlaganje zajedničkih plakata, individualnih uradaka i dr.)

-          organizacija zajedničkih aktivnosti (druženje učenika i njihovih roditelja, igre, natjecanja i sl.)

-          organizacija posebnih aktivnosti poput radionica, sastanaka i sl., sa ciljem unapređivanja suradnje s roditeljima, informiranja i savjetovanja roditelja («Komunikacija u obitelji», «Roditeljstvo», «Kako pružiti podršku roditeljima» i sl.)

-          dokumentirati izvedene aktivnosti, dojmove, komentare učenika, roditelja i članova obitelji.

 

Koordinator aktivnosti je Dina Dežmar.

 

 

4.7. PROGRAM ŠKOLE U PRIRODI

 

         Škola u prirodi omogućava učenicima učenje cjelovitim doživljavanjem životnih i nastavnih sadržaja u neposrednoj stvarnosti. Promjene u prirodi međusobno su povezane uzročno-posljedičnim vezama, a Škola u prirodi omogućava učenicima promatranje prirodnih promjena i uočavanje specifičnosti odnosa u prirodi.

Ciljevi:

-          uvježbavanje prirodoslovnih postupaka (promatranje, opažanje, uspoređivanje, razvrstavanje, mjerenje, opisivanje, prikupljanje podataka, zapisivanje podataka, zaključivanje i interpretacija podataka, obrazlaganje uzroka ili posljedica)

-          razvijanje ekološke svijesti

-          isticanje važnosti suživota ljudi i prirode

-          aktivna uloga u zaštiti prirode

-          poticanje komunikacije i partnerskog odnosa učenik – učitelj i obratno

-          druženje, sklapanje prijateljstva, uvažavanje i tolerancija različitosti

-          učenju pravilima zajedničkog života i preuzimanja odgovornosti

-          odabir aktivnosti prema najbolje izraženim sposobnostima učenika što vodi ka osobnom zadovoljstvu i porastu samopouzdanja

-          usvajanje poželjnih pravila ophođenja (npr. higijenske navike, kulturno ponašanje)

Sudionici programa:

-          učenici i učitelji osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          koordinatori programa

-          razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda

Metode rada:

-          prikladni nastavni sadržaji i aktivnosti (izvode se prema nastavnom planu)

-          športsko-rekreacijski sadržaji (npr. športske igre, natjecanja, rad u radionicama prema interesu i sposobnostima)

-          organizacija kvalitetne provedbe slobodnog vremena (čitanje, pisanje razglednica, pričanje, društvene igre).

 

Koordinator aktivnosti je pedagog Tatjana Kovačić.

 

 

4.8. PLAN DJELOVANJA ZA PROMICANJE I USPOSTAVLJANJE RAVNOPRAVNOSTI SPOLOVA

 

         Na razini škole smo izrazito angažirani u preventivnim programima te oblicima savjetodavnog rada, ali i edukacijskog pristupa različitim problemima naših učenika i njihovih roditelja te učitelja. Obzirom da je riječ o aktivnostima koje sveobuhvatno obrađuju teme iz područja odgoja i obrazovanja, zdravstvene skrbi, socijalne problematike, mentalnog zdravlja i dr., a unutar kojih se raspravlja i o ravnopravnosti spolova, u nastavku iznosimo pregled planiranih aktivnosti u svom izvornom obliku.

U pristupu ovoj problematici služimo se znanjima i vještinama dobivenim na mnogim verificiranim seminarima kao i u drugim vidovima stručnog usavršavanja učitelja i stručnih suradnika Centra (edukacije, poslijediplomski studiji is l.).

 

Način realizacije:

Rad s učenicima

-prikladni nastavni sadržaji i aktivnosti, radionice na teme koje podrazumijevaju i problematiku ravnopravnosti spolova (np. odnos dječaka-djevojčica, majke-oca),

-briga o zdravlju-prikladne aktivnosti koje vodi liječnik školske medicine/medicinska sestra/pedagog/psiholog/socijalni radnik.

Rad s roditeljima

-edukacija o važnosti građanskog odgoja,

-promicanje vrijednosti o problematici na roditeljskim sastancima, individualnom savjetovanju roditelja (psiholog,pedagog,socijalni radnik,medicinska sestra idr.).

Rad s učiteljima

-promicanje međuljudskih odnosa i suradničke atmosfere,

-ostvaruje se kroz sjednice UV, NV, SA, sudjelovanjem na stručnom usavršavanju, individualnim i grupnim savjetovanjima, trenucima zabave i opuštanja.

Sve aktivnosti provode se tijekom cijele nastavne godine.

 

Nositelji aktivnosti:

-stručni suradnici škole,

-medicinska sestra,

...te razrednici osnovne i srednje škole.

 

 

4.9. UNICEF-ov PROJEKT “ŠKOLE ZA AFRIKU”

 

 

Ciljevi projekta: -humanitarno djelovanje za djecu u Africi,

                           -podizanje kvalitete života i obrazovanja u Africi,

                           -prikupljanje novčanih sredstava.

 

Namjena projekta: senzibilizacija učenika za pomoć potrebitima, usmjerenost na ispunjavanje dječjih prava, humanitarni angažman i aktivno sudjelovanje u životu zajednice; osobna, građanska i društvena odgovornost, edukacija (dječja prava; ravnopravnost spolova; život u Africi: obrazovanje, djetinjstvo, odrastanje, igra i dr.), amoaktualizacija  kroz humanitarnu aktivnost, formiranje pozitivnih stavova prema ugroženim skupinama.

 

Način realizacije: informacije o projektu, informiranje i edukacija učitelja/nastavnika, roditelja/skrbnika, informiranje putem plakata, učeničkih radova, novinskih članaka i sl., edukativne aktivnosti i igre, motivacijske poruke, prodajne izložbe, suradnja s medijima i lokalnom zajednicom, prikupljanje dobrotvornih priloga.

 

Vrijeme provođenja projekta je tijekom školske godine.

 

Koordinatori aktivnosti su Zdenka Vragolović i Barbara Vlaše Roman

 

Priloženi dokumenti:
Skolski projekti.pdf

e-Dnevnik
Lista linkova je prazna

Tražilica



Kalendar
« Listopad 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Korisni linkovi

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja




preskoči na navigaciju