Sudjelovanje u hrvatskoj inačici Programa sCOOLFOOD „Činimo dobro Otiskom srca”
Sudjelovanje u hrvatskoj inačici Programa sCOOLFOOD „Činimo dobro Otiskom srca”
Učiteljice Bačić i Vucković ostvarivarile su nastavak suradnje s
Nacionalnom zakladom te uključivanju u hrvatsku inačicu Programa sCOOLFOOD ''Činimo
dobro Otiskom srca'' po modelu Programa koji je osmislila i u praksi provela Zaklada Monte dei
Paschi di Siena, a kao rezultat uspješno provedenog Programa „DoGood People”.
sCOOLFOOD je međunarodni program učenja koji istražuje i promiče holistički pristup djetetu
odnosno čovjeku u kontekstu povezanosti sa svim živim bićima na Zemlji. Pri tome se ukazuje i
na održivost hrane i okoliša kroz povezanost s prehranom, poljoprivredom, energijom, životnim
stilovima i smanjenjem otpada, u skladu s globalnim ciljevima održivog razvoja odnosno UN-ovim Programom održivog razvoja do 2030. godine i Agendom 2030.
Planirano razdoblje provedbe Programa je drugo polugodište školske godine 2023./2024.
:: opširnije ::
Riječki program lokalnog partnerstva za 2023. godinu
Zeleni kolektiv
:: opširnije ::PROGRAMI I PROJEKTI
1. ANTIKORUPCIJSKI PROGRAM
Korupcija se može definirati kao svaki oblik zlouporabe ovlasti radi osobne ili skupne koristi, a na štetu društvene zajednice. Škola kao javna ustanova u okviru obavljanja javne službe dužna je poduzimati preventivne mjere i programe te djelovati na suzbijanju korupcije.
Ciljevi programa
Kontinuirano djelovanje u borbi protiv korupcije, zakonito postupanje u svim područjima rada i djelovanja, preventivnim radom i djelovanjem, odgojno-obrazovnim aktivnostima na razvijanju moralnih i društvenih vrijednosti kod učenika od najranije dobi. U tom slučaju moguće je ostvariti ciljeve borbe protiv korupcije:
- antikoruptivni rad i poslovanje škole,
- odbijanje sudjelovanja u korupciji,
- suradnja sa tijelima javne vlasti.
Aktivnosti i mjere (poduzimaju se na nekoliko područja)
U upravljanju školom kao:
- odgovorno i zakonito postupanje pri donošenju odluka u financijsko-materijalnom poslovanju,
- pri raspolaganju sredstvima škole,
- sklapanju pravnih poslova u ime i za račun škole,
- otuđivanju, opterećivanju pokretnina i nekretnina u vlasništvu škole,
- odlučivanju o davanju u zakup ili najam prostora škole,
- odlučivanje o realizaciji izleta ekskurzija i sl.
U zasnivanju radnih odnosa:
- striktno se držati zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i ZOR-a.
U radu i poslovanju:
- postupanje prema zakonskim, pod zakonskim propisima i sukladno uvriježenim etičkim normama,
- pridržavati se propisanih postupaka,
- postupanje pridržavajući se načela savjesnosti i poštenje, uz uvažavanje pravila struke,
- raspolaganje sredstvima škole pažnjom dobrog gospodara.
Odgovornost u trošenju sredstava:
- racionalno trošenje i raspolaganje,
- postupanje po pozitivnim propisima,
- provedba zakonom predviđenih postupaka.
Obavljanje računovodstvenih postupaka:
- prema pozitivnim propisima, pod zakonskim propisima i uredbama,
- vođenje propisanih evidencija,
- redovito izvješćivanje nadležnih javnih tijela i službi,
- postupanje pažnjom dobrog gospodara sukladno zakonima i pravilima morala.
Obavljanje tajničkih poslova:
- postupanje prema pozitivnim propisima i pod zakonskima aktima te uredbama,
- pridržavanje propisanim i uobičajenim postupcima,
- postupanje i ponašanje po pravilima struke, savjesnosti i moralnim pravilima.
Odgojno obrazovni poslovi:
- razvijanja moralnih i društvenih vrijednosti među učenicima,
- ukazivanje na korupciju kao društveno štetnu i nemoralnu pojavu,
- edukacija o mogućim načinima sprječavanja i prepoznavanja korupcije,
- ovom segmentu dati prioritet zbog budućih naraštaja.
Antikorupcijsku edukaciju učenika treba ugraditi u nastavne i odgojno-obrazovne sadržaje kao što je kod nas u slučaju nastavnih predmeta: društvo, etika i kultura, vjeronauk, satovi razrednika, njegovanje hrvatskog jezika, njegovanje pod sugestijama i naputcima stručne službe škole životnim vještinama. Potrebno je:
- razvijati osobnost djece,
- upoznati ih sa neprihvatljivim vrstama ponašanja, donošenja odluka,
- preuzimanja odgovornosti i obveza,
- usvajanje načela pravednosti,
- usvajanje etičkih načela,
- ukazivanje na pogubnost kršenja propisa, te snošenja posljedica za kršenje istih,
- upoznavanja sa vrednotama civilnog društva, demokracije,
- Upoznavanje sa negativnim porukama masovnih medija i sl.
Nadzor nad radom i poslovanjem škole vrše nadležne javne službe i tijela te svojom kontrolom i uputama igraju važnu ulogu u sprječavanju korupcije i stvaranja svijesti o pogubnosti utjecaja korupcije. Iste će sudjelovati u zajedništvu sa školom na sprječavanju i otklanjanju korupcije, te po potrebi provoditi inspekcijski nadzor i reviziju financijsko-materijalnog poslovanja.
2. ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM-OVISNOST I NASILJE
PRIORITETNA PODRUČJA
1. Stjecanje životnih vještina
Cilj 1: Jačanje osobnih mehanizama učenika za što uspješnijom integracijom u društvu.
Cilj 2: Podučiti učenike kako se predstaviti i samozastupati te kako se zauzeti za sebe. Kako prihvatiti i provoditi obaveze i koristiti prava.
2. Preveniranje i suzbijanje nasilja među djecom
Cilj 1: Uz provođenje CAP programa (koji se drugu godinu provodi u školi) prevenirati nasilje među djecom.
3. Spolnost i primjereno seksualno ponašanje
Cilj 1: Razumijevanje razlika među spolovima ulaskom u pubertet.
Cilj 2: Kontrola seksualnih potreba i primjereno seksualno ponašanje.
Cilj 3: Zaštita od spolno prenosivih bolesti i maloljetničke trudnoće.
3. Sportom protiv rizičnih oblika ponašanja
Cilj 1: Rad s rizičnom populacijom djece na osvještavanju vlastitih negativnih oblika ponašanja i usmjeravanje u sport.
PLANIRANJE AKTIVNOSTI
Aktivnosti s učenicima
1. Radionice za razvoj životnih vještina
a) TRENING ŽIVOTNIH VJEŠTINA - Tomljanović i Kovačiček (četiri radionice tijekom školske godine)
Teme: - biti nezavisan i samostalan (uč. od 5.do 8.razreda)
- zauzeti se za sebe u donošenju odluka – za učenike OŠ (uč. od 5.do 8.razreda)
- samopoštovanje (uč. od 5.do 8.razreda)
- zauzeti se za sebe (uč. od 1. do 4.razreda), u suradnji s Dubrović
- prepoznavanje emocija (uč. od 1. do 4. razreda), u suradnji s Dubrović
b) RADIONICE ZA RAST I RAZVOJ - Kovačiček (jednom tjedno)
- uč. od 5.do 8.razreda
c) RADIONICE ZA SAMOZASTUPANJE - Vragolović (četiri radionice tijekom školske godine)
- uč. od 5.do 8.razreda
d) RADIONICE MEDIJACIJE - Majkić i Vragolović
– za učenike SŠ (od 1.do 3.raz.)
2. Radionice za spolnost i primjereno seksualno ponašanje
Teme: - razlike među spolovima ulaskom u pubertet (od 4.do 8.raz., skupine UiTMR)
- kontrola seksualnih potreba i primjereno seksualno ponašanje (skupine UiTMR, od 4.do 8.razreda)
- zaštita od spolno prenosivih bolesti i maloljetničke trudnoće (skupine UiTMR, od 4.do 8.razreda)
3. Radionice CAP programa
- za učenike OŠ – skupine UiTMR i uč. 8.raz.
4. Sportom usmjeravamo energiju (za učenike OŠ)
- planiranje sportskih aktivnosti za ciljanu skupinu djece s rizičnim ponašanjem (plivanje, odlazak u prirodu...)
Aktivnosti s roditeljima
1. Informiranje na roditeljskim sastancima
2. Savjetovalište u okviru škole s temama iz područja uspješnog roditeljstva (u suradnji s Obiteljskim centrom iz Rijeke)
3. Radionice u okviru CAP programa
Aktivnosti s učiteljima i osobljem
1. Informiranje na sjednicama i stručnim aktivima
2. Suradničko-partnerski odnos u provođenju programa i praćenju naučenoga
PRAĆENJE I VREDNOVANJE UČINKOVITOSTI PROGRAMA
-praćenje primjene naučenoga uz pravovremenu reakciju i ponavljanje tema ili radionica
- radni listići s praktičnim zadacima za učenike
- evaluacijski listići
NAČINI PROVOĐENJA PROGRAMA
- posebno organizirane radionice, savjetovanja i edukacije
- u okviru nastave SRO
- u okviru programa PSP
Koordinator: Nataša Tomljanović,prof.reh.
Članovi tima:
Nataša Tomljanović, prof.reh., Dubravka Balen Krulčić, prof.reh., Tamara Dubrović, prof.reh., Sanja Majkić, prof.reh., Snježana Petković, prof., Nataša Jurković, prof.reh.
Stručni suradnici: Zdenka Vragolović, soc.rad., mr.sc.Tatjana Kovačić, prof.def., dipl. psih. Lorena Kovačiček, prof.
Medicinsko osoblje škole: Vesna Majnarić, med.ses.
Vanjski suradnici: Tatjana Čulina, dr.
Suradnik roditelj: majka učenice Clare Višić.
Podtimovi:
1. Obitelj – T.Kovačić, Z.Vragolović, B.Vlaše Roman
2. Nasilje – CAP program – T.Dubrović
3. Spolnost i primjereno seksualno ponašanje – T.Kovačić, D.Balen Krulčić i V. Majnarić
4. Stjecanje životnih vještina – TŽV – N.Tomljanović i L.Kovačiček
- MEDIJACIJA – S.Majkić i Z.Vragolović
5. Sportom usmjeravamo energiju –S. Petković i N.Jurković
Rad s populacijom: učenici OŠ i SŠ
roditelji
učitelji.
3. CAP-(C
Cilj:
-poučiti djecu primarnim preventivnim strategijama u rizičnim situacijama, a odrasle senzibilizirati za problem zlostavljanja djece s teškoćama.
Namjena:
Edukacirati odrasle o rizičnim situacijama te preventivnim strategijama kroz predavanje za roditelje učenika uključenih u provedbu programa.
Učenike educirati, osnažiti i osposobiti u preventivnim vještinama kroz pet radionica.
Način realizacije:
Radionice s učenicima 8. razreda (razrednik: Kristina Kalinić) i učenicima 3 starije skupine učenika koji se školuju po programu UiTMR (razrednici: Ivone Šabarić-Rubeša i Sandra Mirojević) te učenicima SŠ (razrednici:Olgica Jukić, Sanja Majkić, Zvonimir Brozić) održat će se u 2 učionice ovisno o razrednim odjelima.
Nositelji aktivnosti- dva tima:
1.tim: Vesna Žilić, soc.ped.- vanjski suradnik.
Dolores Stegić-Coglievina, prof.reh.
Renata Jerković, prof. reh.
2. tim: Tamara Dubrović, mag.edu.reh.
Marina Pavić, prof.reh.
Janja Vucković, prof.reh.
4. „ZELENA VRATA ZNANJA“-UREĐENJE I ODRŽ
Cilj aktivnosti:
-osposobljavanje učenika za jednostavne poslove održavanja okućnice i vrta (izobrazba vrtlar/cvjećar, radni odgoj) kroz učvršćivanje radnih navika i socijalizacije u užoj i široj radnoj i školskoj okolini
Namjena aktivnosti:
-provođenje programa izobrazbe, radnog odgoja i socijalizacije u užoj i široj radnoj i školskoj okolini
Način realizacije aktivnosti:
-ugradnja Eko vrta – Slagalica u dvorištu matične škole,
-uzgoj voća i povrća za potrebe kabineta domaćinstva,
-uzgoj mediteranskog bilja,
-odvajanje i kompost bio-otpada iz kabineta domaćinstva,
-izrada mirisnih vrečica i sl. proizvoda za učeničku zadrugu,
-sadnja mediteranskog bilja na područnim odjelima Baredice i Oštro,
-održavanje okućnice škole, odjela Baredice, okoliša parka Fakulteta za teologiju, sudjelovanje u ekološkim akcijama lokalne zajednice
-širenje obima posla u skladu s mogućnostima i potrebama škole.
Vremenik aktivnosti:
- školska godina 2014/2015, a prema satnici pojedinih razrednih odjela
Financiranje programa/projekta će se provoditi kroz natječaje. Program će se prijaviti kao projekt i na taj način će se pokušati izfinancirati cijeli program, a i proširiti u skladu sa potrebama i interesima učenika te mogućnostima škole.
Nositelji aktivnosti:
- razrednici grupa i razreda škole
5. SAVJETOVALIŠTE ZA RODITELJE
Savjetovalište za roditelje jedna je od aktivnosti koja se već nekoliko godina provodi u Centru. Održavaju se različita tematska predavanja, a u skladu s interesima roditelja. Uglavnom su to teme iz područja odgoja djeteta, psihosocijalnih potreba djeteta, dječjih prava, brige o zdravlju, kavlitetnom roditeljstvu i sl. Pokušavaju se dotaknuti mnoga problemska pitanja, a očekuje se aktivno sudjelovanje roditelja. Vrijednost ove aktivnosti je u proširivanju znanja roditelja o potrebama vlastita djeteta, ali i u međusobnom druženju roditelja i stručnjaka te razmjeni iskustava.
Radionice vezane uz kvalitetno roditeljstvo provoditi će socijalna radnica Centra u suradnji s Obiteljskim centrom.
Koordinatori aktivnosti su Tatjana Kovačić, pedagog Centra i Barbara Vlaše Roman, psiholog Centra i Zdenka Vragolović, socijalni radnik Centra.
6. PROGRAMI OBILJEŽAVANJA PRIGODNIH DANA
Dani kruha
Dani kruha obilježavaju se svake godine tijekom listopada u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama, učeničkim domovima te u mnogim drugim ustanovama i organizacijama iz sustava obrazovanja, socijalne skrbi i zdravstva. Jednaka tradicija obilježavanja slijedi se i u Centru za odgoj i obrazovanje.
Obilježavanje Dana kruha pridonosi potpunijem odgoju i obrazovanju za zaštitu okoliša, upoznavanju i očuvanju biološke raznolikosti Republike Hrvatske, podizanju svijesti o ekološkoj poljoprivredi i zdravoj prehrani, a temelji se na izgrađivanju pozitivnih stavova i stvaranja pravilnog emocionalnog odnosa djeteta/učenika i prirode.
Ciljevi programa:
- upoznati učenike s procesom nastajanja kruha («Od zrna do kruha»)
- približiti učenicima blagovanje kruha i narodne običaje
- upoznati učenike sa žetvenim i ostalim običajima
- upoznati učenike s autohtonim i/ili starim vrstama voća i drugim plodovima zemlje (povrće, žitarice, gljive, ljekovito i začinsko bilje)
- upoznati učenike sa zastupljenošću i načinima očuvanja pojedinih vrsta (izgled sjemena, način i vrijeme sadnje, vegetacijski ciklus)
- ukazati na važnost zdrave prehrane.
Sudionici programa:
- učenici osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje
- roditelji učenika osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje
- voditelji i koordinator programa
- razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda.
Metode rada:
Na razini razreda:
- razgovor s učenicima na temu kruha, autohtonih plodova našeg zavičaja, običaja primorskog kraja
- obrađivanje nastavnih cjelina tematski vezanih za Dane kruha
- informiranje učenika o kulturi ophođenja prema kruhu i načinima zbrinjavanja njegovih ostataka
- upoznavanje učenika sa životnim ciklusom poljoprivrednih kultura (žitarice, voće, povrće i sl.)
- prikupljanje sjemenki žitarica, ljekovitog bilja i sl., likovno izražavanje, uređivanje učionice i prostora škole, scenski izraz (prikaz običaja i sl.) u svrhu pripremanja izložbe radova djece i učenika na temu Dani kruha
- izrada kruha, peciva i krušnih proizvoda u suradnji s roditeljima, s naglaskom na važnost obiteljskog okupljanja
- organizacija posjeta pekarnicama, sjemenari, mlinu i sl.
Na razini škole:
- organizacija prigodne svečanosti za djecu, roditelje i učitelje povodom Dana kruha
- blagoslov kruha i plodova zemlje
- izložba radova učenika na temu Dani kruha
- izložba plodova našeg zavičaja
- izložba prigodni poljoprivrednih alatki
- predstavljanje zavičajne kuhinje (fotografije, plakati, literatura i sl.).
Koordinator za ovaj program je Tatjana Kovačić.
Međunarodni dan obitelji
Ujedinjeni narodi su 15. svibnja proglasili Međunarodnim danom obitelji još 1989. godine. Taj je dan u svijetu prvi puta obilježen 1994. godine, koja je bila proglašena Međunarodnom godinom obitelji. Osnovni značaj obilježavanja tog dana jest naglasak na važnosti obitelji u društvu, čime se promiče uvažavanje obiteljskog života, tradicije i običaja. Unatoč mnogim promjenama koje su utjecale na mjesto i ulogu obitelji u društvu ona je ipak temeljna jedinica društva i ima civilizacijsku vrijednost. Obitelj pruža zaštitu i skrb; obitelj je utočište sigurnosti i od ključne je važnosti za razvoj svih članova, posebice djece. Obitelj omogućava rast i razvoj, maksimalizaciju potencijala i stoga se treba podići na pijedestal obaveza i odgovornosti društva u cjelini. Obitelj treba zadovoljiti sve one potrebe svojih članova, koje svakodnevno življenje čine bogatijim, sadržajnijim i ljepšim.
Školski program obilježavanja Međunarodnog dana obitelji 15. svibnja 2009. godine temelji se na navedenim načelima, koji predstavljaju nit vodilju u osmišljavanju i organizaciji sadržaja i aktivnosti planiranih za obilježavanje Međunarodnog dana obitelji. Obilježavanje Međunarodnog dana obitelji u Centru za odgoj i obrazovanje poprimilo je tradicionalnu dimenziju. Naime, zbog specifičnosti pristupa u radu s učenicima Škole, a koji se temelje na uvažavanju osobnih potreba učenika i humanizaciji odgojno-obrazovnog procesa, godinama se njeguje odnos uzajamnog razumijevanja i poštovanja s obiteljima naših učenika. Time se jasno naglašavaju obiteljske vrijednosti, pa se Međunarodni dan obitelji u Centru za odgoj i obrazovanje obilježava sa porukom: «Obitelj je prva i najvažnija škola – obitelj je škola za život.».
Ciljevi programa:
- upoznati učenike, roditelje i učitelje s obiteljskim vrijednostima i značajem obiteljskog okruženja
- promovirati suradnju s roditeljima i stvaranje partnerskog odnosa obitelj – škola
- informiranje učenika i roditelja o nastojanjima Škole za unapređivanje i podizanje kvalitete odgojno – obrazovnog rada provedbom raznovrsnih projekata i programa u neposrednom odgojno – obrazovnom radu
- potaknuti uključivanje roditelja u školske i izvanškolske aktivnosti te zajedničko planiranje istih
- podržavati uvažavanje obiteljskog života, tradicije i običaja
- pokazati solidarnost u potrazi za boljim životnim standardom obitelji
- potaknuti djelovanje svih nadležnih subjekata u korist obitelji.
Sudionici programa
- učenici osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje
- roditelji/članovi obitelji učenika osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje
- voditelji i koordinatori programa
- razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda.
-
Metode rada:
Na razini razreda:
- razgovor s učenicima na temu obitelji i obilježavanja Međunarodnog dana obitelji
- obrađivanje nastavnih cjelina tematski vezanih za obitelj i za Majčin dan
- upoznavanje učenika sa temeljnim obiteljskim vrijednostima i važnost njegovanja međusobnih odnosa, uvažavanja i tolerancije
- informiranje roditelja o aktivnostima koji se provode u Školi povodom Međunarodnog dana obitelji te o potrebi za njihovim aktivnim sudjelovanjem.
Aktivnosti na razini razreda uključuju:
• izrada prigodnih čestitki i poklona za roditelje/članove obitelji
• izrada zajedničkog plakata na kojem će se istaknuti: poruke djece roditeljima (npr. «Za mene je obitelj kada se mama, tata i ja volimo»), fotografije iz obiteljskog života (npr. «Moji roditelji i ja»), prigodni pjesma na temu obitelji i sl.
• likovne aktivnosti (na temu «Moja obitelj», «Moja majka» i sl. uz korištenje različitih medija za likovno izražavanje, prema osobnom izboru učenika)
• parlaonica - rasprava o pojedinim aspektima obiteljskog života te o ostalim sličnim temama, po potrebi uz sudjelovanje stručnih suradnika Škole («Komunikacija u obitelji», «Lijepa riječ otvara sva vrata» i sl.)
• volontiranje roditelja u razrednim odjelima i grupama učenika te sudjelovanje u zajedničkim aktivnostima. Na razini škole:
- organizacija prigodne svečanosti za djecu, roditelje/članove obitelji i učitelje povodom Međunarodnog dana obitelji
- izložba radova učenika na temu obitelji i obilježavanja Međunarodnog dana obitelji (izlaganje zajedničkih plakata, individualnih uradaka i dr.)
- organizacija zajedničkih aktivnosti (druženje učenika i njihovih roditelja, igre, natjecanja i sl.)
- organizacija posebnih aktivnosti poput radionica, sastanaka i sl., sa ciljem unapređivanja suradnje s roditeljima, informiranja i savjetovanja roditelja («Komunikacija u obitelji», «Roditeljstvo», «Kako pružiti podršku roditeljima» i sl.)
- dokumentirati izvedene aktivnosti, dojmove, komentare učenika, roditelja i članova obitelji.
Koordinator aktivnosti je Dina Dežmar.
4.7. PROGRAM ŠKOLE U PRIRODI
Škola u prirodi omogućava učenicima učenje cjelovitim doživljavanjem životnih i nastavnih sadržaja u neposrednoj stvarnosti. Promjene u prirodi međusobno su povezane uzročno-posljedičnim vezama, a Škola u prirodi omogućava učenicima promatranje prirodnih promjena i uočavanje specifičnosti odnosa u prirodi.
Ciljevi:
- uvježbavanje prirodoslovnih postupaka (promatranje, opažanje, uspoređivanje, razvrstavanje, mjerenje, opisivanje, prikupljanje podataka, zapisivanje podataka, zaključivanje i interpretacija podataka, obrazlaganje uzroka ili posljedica)
- razvijanje ekološke svijesti
- isticanje važnosti suživota ljudi i prirode
- aktivna uloga u zaštiti prirode
- poticanje komunikacije i partnerskog odnosa učenik – učitelj i obratno
- druženje, sklapanje prijateljstva, uvažavanje i tolerancija različitosti
- učenju pravilima zajedničkog života i preuzimanja odgovornosti
- odabir aktivnosti prema najbolje izraženim sposobnostima učenika što vodi ka osobnom zadovoljstvu i porastu samopouzdanja
- usvajanje poželjnih pravila ophođenja (npr. higijenske navike, kulturno ponašanje)
Sudionici programa:
- učenici i učitelji osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje
- koordinatori programa
- razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda
Metode rada:
- prikladni nastavni sadržaji i aktivnosti (izvode se prema nastavnom planu)
- športsko-rekreacijski sadržaji (npr. športske igre, natjecanja, rad u radionicama prema interesu i sposobnostima)
- organizacija kvalitetne provedbe slobodnog vremena (čitanje, pisanje razglednica, pričanje, društvene igre).
Koordinator aktivnosti je pedagog Tatjana Kovačić.
4.8.
Na razini škole smo izrazito angažirani u preventivnim programima te oblicima savjetodavnog rada, ali i edukacijskog pristupa različitim problemima naših učenika i njihovih roditelja te učitelja. Obzirom da je riječ o aktivnostima koje sveobuhvatno obrađuju teme iz područja odgoja i obrazovanja, zdravstvene skrbi, socijalne problematike, mentalnog zdravlja i dr., a unutar kojih se raspravlja i o ravnopravnosti spolova, u nastavku iznosimo pregled planiranih aktivnosti u svom izvornom obliku.
U pristupu ovoj problematici služimo se znanjima i vještinama dobivenim na mnogim verificiranim seminarima kao i u drugim vidovima stručnog usavršavanja učitelja i stručnih suradnika Centra (edukacije, poslijediplomski studiji is l.).
Način realizacije:
Rad s učenicima
-prikladni nastavni sadržaji i aktivnosti, radionice na teme koje podrazumijevaju i problematiku ravnopravnosti spolova (np. odnos dječaka-djevojčica, majke-oca),
-briga o zdravlju-prikladne aktivnosti koje vodi liječnik školske medicine/medicinska sestra/pedagog/psiholog/socijalni radnik.
Rad s roditeljima
-edukacija o važnosti građanskog odgoja,
-promicanje vrijednosti o problematici na roditeljskim sastancima, individualnom savjetovanju roditelja (psiholog,pedagog,socijalni radnik,medicinska sestra idr.).
Rad s učiteljima
-promicanje međuljudskih odnosa i suradničke atmosfere,
-ostvaruje se kroz sjednice UV, NV, SA, sudjelovanjem na stručnom usavršavanju, individualnim i grupnim savjetovanjima, trenucima zabave i opuštanja.
Sve aktivnosti provode se tijekom cijele nastavne godine.
Nositelji aktivnosti:
-stručni suradnici škole,
-medicinska sestra,
...te razrednici osnovne i srednje škole.
4.9. UNICEF-ov PROJEKT “ŠKOLE ZA AFRIKU”
Ciljevi projekta: -humanitarno djelovanje za djecu u Africi,
-podizanje kvalitete života i obrazovanja u Africi,
-prikupljanje novčanih sredstava.
Namjena projekta: senzibilizacija učenika za pomoć potrebitima, usmjerenost na ispunjavanje dječjih prava, humanitarni angažman i aktivno sudjelovanje u životu zajednice; osobna, građanska i društvena odgovornost, edukacija (dječja prava; ravnopravnost spolova; život u Africi: obrazovanje, djetinjstvo, odrastanje, igra i dr.), amoaktualizacija kroz humanitarnu aktivnost, formiranje pozitivnih stavova prema ugroženim skupinama.
Način realizacije: informacije o projektu, informiranje i edukacija učitelja/nastavnika, roditelja/skrbnika, informiranje putem plakata, učeničkih radova, novinskih članaka i sl., edukativne aktivnosti i igre, motivacijske poruke, prodajne izložbe, suradnja s medijima i lokalnom zajednicom, prikupljanje dobrotvornih priloga.
Vrijeme provođenja projekta je tijekom školske godine.
Koordinatori aktivnosti su Zdenka Vragolović i Barbara Vlaše Roman
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Korisni linkovi |