preskoči na sadržaj
vijesti

Zbirka kratkih vježbi Vijest ima dokument u privitku

Poštovani roditelji!
U privitku dostavljam zbirku kratkih vježbe koje mogu biti korisne vašoj djeci, ali i odraslima koji
pomažu djeci.
Vježbe se koriste u stanjima uznemirenosti djece praćenim neugodnim osjećajima koji se mogu javiti
tijekom svakodnevnog života ili neke izvanredne i stresne situacije.

Vaša školska socijalna radnica

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 27. 4. 2020. 08:55

Zagrljaj je najljepše mjesto na svijetu

Dragi roditelji,

U ovoj teškoj situaciji s kojom se suočava cijeli svijet pa tako i svatko od nas, nije se lako snaći.

Svi mi proživljavamo ovu situaciju na svoj način, svatko se njome nosi i suočava drugačije. Živimo različite živote, različite smo osobe pa su tako različiti osjećaji i reakcije normalne u situaciji koja nije normalna. Kako kod odraslih osoba, tako i kod djece.

U teškim životnim trenucima najčešće kod sebe i drugih primjećujemo emocionalne reakcije. Možemo osjećati strah, zaleđenost, osjećaj gubitka kontrole, ljutnju, tugu, bespomoćnost, sram, krivnju, zabrinutost, razdražljivost...

Na tjelesnom nivou reagirati možemo glavoboljom, teškoćama s disanjem, boli i mučninom u želucu, nemirom, vrtoglavicom, slabosti, umorom, teškoćama spavanja...

Naše misli mogu biti nesređene, teško se koncentriramo i održavamo pažnju, gubimo interes za uobičajene aktivnosti, vrludaju nam glavom mnoga pitanja, slike ili sjećanja, imamo povećanu potrebu pričati o tome što se događa, možemo biti pesimistični ili pak negirati cijelu situaciju...

I ponašamo se drugačije. Neki se povlače i osamljuju, a drugi imaju pojačanu potrebu za druženjem što je sad otežano. Neki se teško organiziraju, neki su emocionalniji, neki agresivniji, a kod djece se znaju dogoditi i ponašanja koja su primjerenija za djecu mlađe dobi.

Naravno, ovo su samo najčešća iskustva i doživljaji. Svatko od nas se možda osjeća, reagira, misli i ponaša drugačije nego je navedeno. Ponavljam, sve je to normalan odgovor na situaciju koja nije normalna, jer nismo svi isti. Nismo živjeli niti živimo jednake živote, niti se u ovom trenu suočavamo s jednakim izazovima i teškoćama. Iako su različite reakcije normalne ne znači da ih trebamo zanemariti kod sebe i kod djece.

Djeca ovu situaciju možda ne razumiju, ali je zato osjećaju. Osjećaju nas i naše emocije. Nekoj djeci ćemo na primjeren i jednostavan način uspjeti objasniti što se događa ili ih barem podučiti pravilima kojih se trebamo svi držati kako bi očuvali zdravlje. Drugoj djeci nećemo moći objasniti.

Ipak, emocijama možemo komunicirati sa svima. To znači da svoje osjećaje nećemo skrivati od djece jer njihovi mali alarmi često osjete da nešto nije u redu koliko god se mi trudili to sakriti. Umjesto skrivanja osjećaja, pokazati ćemo ih, pokazati ćemo da je normalno tako se osjećati, ali ćemo pokazati i kako se mi s time nosimo. Naučiti ćemo ih primjerom da su emocije normalan dio našeg života i koliko god one nekad bile teške, da postoji način kako se s njima možemo nositi. Naravno, najvažnija poruka koju možemo djeci poslati je da smo tu za njih, da smo njihova sigurnost i utočište. Pokazati ćemo im to kroz naše male rituale bliskosti, pokazati ćemo im da nam se mogu povjeriti sa svojim osjećajima i mislima, pružiti ćemo im razumijevanje, emocionalnu podršku i sigurnost.

U svakodnevnom životu dosta je važno zadržati neke rituale koje smo imali ranije, a ako primjetimo potrebu, možda uvesti i neke nove. Poželjno je osmisliti zajedničke aktivnosti. Sigurna sam da su naši učitelji već poslali pregršt ideja te da će nastaviti slati iste. I ja sam, u ranijem tekstu na našoj stranici (Kako pružiti podršku djeci u periodu zdrastvene krize ), detaljnije navela neke ideje i savjete. Vjerujem da povrh toga, svi mi možemo spojiti vlastitu i dječju maštu te osmisliti nešto samo naše, a time i posebno. Kad nemamo drugih ideja uvijek se možemo grliti, maziti, razgovarati, igrati se, čuti jedni druge kao i osjetiti se međusobno. Svima nam je tada lakše. Zagrljaj je često najljepše mjesto na svijetu.

Cijela ova situacija će vjerojatno trajati još neko vrijeme. Normalno je očekivati da će se različite emocionalne i ponašajne teškoće kod nekih dogoditi kasnije, a kod nekih ranije. Normalno je i da neke probleme vidimo tek nakon što izađemo iz teškog perioda ili da se tek tada pojave. Sve što je normalno za nas, normalno je i za našu djecu. Imajmo razumijevanja jedni za druge, budimo tu jedni za druge. I znajte - niste sami.

Ako osjetite potrebu, slobodno mi se obratite na mail lorena.kovacicek@gmail.com pa ćemo zajednički dogovoriti najbolji način i vrijeme komunikacije s ciljem da probamo pronaći način da pomognete Vašem djetetu da se nosi s ovom teškom situacijom.

Psiholog CZOO

Lorena Kovačiček

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 7. 4. 2020. 10:30

Riječ naše školske socijalne radnice Vijest ima dokument u privitku

                                      Dragi roditelji!

Vi i Vaša djeca, kao i mi,  učitelji CZOO Rijeka, nalazimo se u kriznoj situaciji  zbog pandemije virusa COVID-19. Trenutno je „Nastava na daljinu“ najprimjereniji oblik školovanja za vašu djecu, jer uvelike smanjuje rizik za njihovo zdravlje. Nažalost, ovaj oblik školovanja ima i svoje druge rizike u ovim uvjetima: mnoga djeca su  preplavljena kriznom situacijom i različitim  osjećajima s kojima se onda teško nose.  

Većina Vas se nalazi u svojim domovima, stanovima, u zatvorenim  prostorima i socijalnoj izolaciji sa svojom djecom. Sada je važno zadržati pribranost duha. Upute o tome kako se ponašati s djecom tijekom socijalne izolacije dobili ste od naše školske psihologinje.Vjerujem da svatko od Vas na svoj način pokušava preživjeti i napraviti u datim okolnostima najbolje što možemo. Želim Vam puno uspjeha u tome.  Nekima to nije lako, posebno obitelji s djecom koja imaju veću potrebu za kretanjem ili neke potrebe koje je teže zadovoljiti. Međutim, iz mog dugogodišnjeg iskustva u radu s roditeljima djece s teškoćama u razvoju, mogu zaključiti da VI imate  nepresušne  izvore i  snage koje ste razvijali tijekom odrastanje svoje  djece, koji se po snazi veličini,  ne mogu mjeriti s ničim. Uvijek ste bili  okrenuti davanju vašoj djeci, tu je Vaša snaga. Konstantna briga za druge čini Vas, roditelje djece s teškoćama u razvoju – veličanstvenim po snazi! A sada su roditelji i obitelj ti koji mogu najviše pomoći svojoj djeci da ojačaju njihov imunološki sustav i prebrode ovu situaciju. Slađem se da koronu nismo mogli birati!  Ali nešto sada možemo birati: Ili ćemo paničariti i činiti neke neodgovorne stvari ili ćemo se ponašati  odgovorno i pomoći svojoj djeci da prevladaju što bezbolnije ovu situaciju.

Mi, stručni suradnici Centra za odgoj i obrazovanje Rijeka, nalazimo se na mrežnim stranicama škole, i prilika je to  da i Vama roditeljima pružimo podršku, svatko iz domene svoga posla, koliko je to trenutno u našoj mogućnosti...Kao školska socijalna  radnica u školi, nemam sada priliku direktno savjetovati Vas, educirati o roditeljskim kompetencijama u kriznim situacijama, upućivati na različite sustave...No, ako postoji nešto što je hitno ili mogu učiniti, molim da se obratite na e-mail skole ili telefonski. Svjesna sam da je socijalna izolacija za učenike i obitelji rizik za mentalno zdravlje. Svjesna sam da ovu situaciju možemo gledati i iz druge perspektive, pokušati smanjiti rizik gdje god to možemo i davati jedni drugima potporu. Na ovu situaciju možemo gledati kao na trenutak kad smo odlučili postati  bolja ljudska bića. Vjerujem da izolacija može biti i jedinstvena prilika za djecu,  prilika da se potaknu neke aktivnosti i vrednote koje će pozitivno djelovati na cijelu obitelj i zajednicu, prilika da postavimo neke nove temelje za budućnost i  pokažemo odgovornost prema sebi i drugima.

Prije nego nastavim, želim da svi zastanete na trenutak, zamislite se nad ovim trenutkom u vremenu  i razmislite imate li Vi osobno sada – vremena za svoje ukućane. Vi odlučujete o tome kada imate vremena! Možete se to zapitati i kad vaše dijete spava. Pogledajte nakon toga svoju obitelj i kontekst onoga što ste stvorili....Dragocjeni biser koji imate, svoje dijete!  Možete li sada kad ste zastali, pokušati spoznati neke nove mogućnosti za nj ? Možete li pokušati kreirati neka nova uvjerenja o svojoj djeci? Možete li na taj način utjecati na neke nove ishode i još pozitivnije načine komunikacije u obitelji ? Mogu li  te spoznaje biti različite u odnosu na prije, ali biti razlika i za Vas? Jer djeci je dobro kada se i Vi tako osjećate.

Znam da mnogi zbog užurbanom svakodnevnog ritma posla i obveza - obično „nemaju vremena“ na ovaj način razmišljati. Ali sada je eto prilika za promjene u razmišljanjima, naravno ako to želimo!  Dome, slatki dome! Kako ga učiniti ljepšim? Što možete učiniti za svoju djecu, da izazove osmjeh na licu Vašeg djeteta ili ukućana?

Navodim neke prijedloge,iako znam da ih Vi sigurno imate još mnogo. 

  1. Kao prvo, izuzetno je važno razgovarati i svakodnevno motorički vježbati i kretati se sa svojom djecom (možemo i unutar maloga stana osloboditi višak energije), igrati se sa svojom djecom...
  2. Potrebno je razgovarati s djecom o emocijama.., načinima nošenja s njima.
  3. Važno je njegovati obiteljske rituale, npr. zajednički objedovati i pripremati hranu, dati djeci priliku da u tome sudjeluju,  listati stare albume i fotografije i pratiti ih s obiteljskim pričama.....
  4. Prilika je sada da istaknete  vrednote i obiteljske vrijednosti do kojih Vam je stalo i koje želite njegovati..... 
  5. Prilika je ovo da počnete promatrati svoje dijete na drugačiji, senzibilniji način, shvaćati ozbiljno neka eventualna neodgovarajuća ponašanja djeteta, njegove strahove, ljubavi ...
  6. Za neke je ovo prilika da pokušate reagirati na nov, drugačiji, primjereniji  način, nikako bijesom, vikom..., nego pozitivnom disciplinom. Prilika je ovo da djeci postavite razumne granice...
  7. Prilika je ovo da se bavite djecom, gradite „veliki“ odnos čineći „male“ stvari:  budete iskreni s djetetom, ukazujete što Vam smeta u ponašanju djeteta,.....dajete povjerenje djetetu,.... vjerujete  u njegove sposobnosti     ( što on/ona može), slušate ga/ju dok govori (bez prekidanja)...i pogledate svoje dijete na nov,  poseban i autentičan način..
  8. Lijepo bi bilo istovremeno „osluškivati  sebe iznutra“ vezano za doživljavanje djetetovog ponašanja, čuti svoju savjest i dodavati smislene aktivnosti na koje nas dijete potakne..
  9. Sada je prilika za mnoge da osvijeste važnost svojih „školjki s biserima“, da prošlost ostave u prošlosti....i krenu dalje s novim znanjima i spoznajama u budućnost. Možda je ovo vrijeme  prilika za sve da spontano počnu  primjećivati  načine komunikacije s  djecom i poticaje koji su oduvijek na raspolaganju, ali ih nisu koristili.
  10.  Možda je ovo prilika za mnoge da budu zahvalni što su tijekom  ove izolacije bili sa svojom obitelji, u svom domu i usmjereni na ono što je dobro u sadašnjim uvjetima... Prilika je ovo da „ružičastim naočalama“, a ne samo „crnim“, gledamo svakodnevicu...A ljepota je uvijek u očima opažača!

Dragi roditelji, možete pisati s djecom, npr.  DNEVNIK ZAHVALNOSTI, dnevnik lijepih doživljaja (osjećaja, misli, radnji i aktivnosti, mentalnih slika..) tijekom socijalne izolacije, jer pristupajući djeci „iznutra“, vidjet ćemo toliko toga lijepog oko sebe, što imamo i  dobivamo, a posebno našu djecu.

Ovo je način da se preusmjerimo na nešto drugo, da smanjimo stres u obitelji i nastavimo „svijetliti“ u svoju okolinu, svojoj obitelj ..... A kad jednom sve prođe, ostat će nam Dnevnik zahvalnosti, dnevnik uspomena koji svjedoči o nečem što smo doživjeli sa svojom djecom i obitelji!

 

 „Nema kiše koja nije prestala, sunca koje nije izašlo, ni problema koji nije nestao!!“

 

                                                                            Školska socijalna radnica:

                                                                      Zdenka Vragolović, mag.act.soc.,

                                                                             sveuč.spec.prava djece

 

  • U privitku od opširnije je slikovnica UNICEF-a za djecu niže razvojne dob: „ Kako objasniti KORONAVIRUS mlađoj djeci?“
  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 2. 4. 2020. 10:36

Kako pružiti podršku djeci u periodu zdrastvene krize Vijest ima dokument u privitku

Pripremila školska psihologinja Lorena Kovačiček.

  :: opširnije :: 


objavio: Ivone Šabarić Rubeša  datum: 17. 3. 2020. 10:38
 


e-Dnevnik

Tražilica



Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Korisni linkovi

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja




preskoči na navigaciju