preskoči na sadržaj
Projekti

5. ansambl

Cilj projekta:

Aktivno uključivanje mladih osoba s invaliditetom od 15 do 25 godina u kulturno umjetničke aktivnosti te informiranje i senzibiliziranje šire javnosti o mogućnostima i koristima uključivanja mladih s invaliditetom u kulturne aktivnosti te koristima za njihov osobni razvoj i socijalnu uključenost.

Trajanje projekta: veljača 2018. – kolovoz 2019.

Opis:

Projekt 5. ansambl inicira uključivanje mladih s poteškoćama u razvoju i invaliditetom u tržište rada kroz pripremne kulturno-umjetničke aktivnosti koje će rezultirati usvojenim vještinama, radnim navikama i novim znanjima potrebnim za rad u kazalištu.

Projekt je vezan i uz provedbu projekta Europske prijestolnice kulture kojem je jedan od ciljeva i doprinos povećanom i aktivnom sudjelovanju građana u kulturnim aktivnostima, s posebnim naglaskom na uključenje osoba s invaliditetom i drugih ranjivih socijalnih skupina.

Koncept projekta je vezan uz Luku različitosti, programski pravac EPK 2020 koji svima daje pravo na osobnost, različitost i uključenost. Različitošću, marginaliziranim i isključenim članovima društva te onima koji su u riziku od isključivanja po bilo kojoj osnovi (rasnoj, spolnoj, dobnoj, ekonomskoj, osnovi zdravstvenog stanja ili invaliditeta itd.) posebno se bavi programski pravac Kuhinja kojem je cilj raditi na uključivanju onih isključenih iz kulture, ne samo u smislu publike za kulturna događanja već i kao aktivnih kreatora kulturnih sadržaja.

Projektne aktivnosti:

Projekt se sastoji od šest kreativnih radionica: igra i kreativnost, scenski pokret, gluma, scenski glas i govor, kostimografija i dizajn promotivnog materijala.

Glavni je cilj kreativnih radionica razbijanje treme i straha od javnog nastupa s ciljem jačanja samopouzdanja i ostvarenja vlastitih potencijala, a osim toga omogućuje polaznicima bolje upoznavanje sa svojim tijelom, razvijanje artikulacije i komunikacijskih vještina, razvoj kreativnih potencijala i identiteta te steći vještine potrebne za rad na budućim kazališnim produkcijama.

U realizaciji aktivnosti sudjelovat će brojni kvalificirani stručnjaci i voditelji radionica, koji će raditi s mladima godina na osposobljavanju za sudjelovanje u izvedbenim aktivnostima kazališne umjetnosti.

Partneri:

  • Grad Rijeka, nositelj projekta
  • Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, partner
  • Centar za odgoj i obrazovanje Rijeka, suradnik

Program iz kojeg se financira:

Strukturni fondovi – Europski socijalni fond – Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. –  2020.

Nadležno tijelo:

U sklopu poziva “Umjetnost i kultura za mlade” koji je raspisalo Ministarstvo kulture RH

Vrijednost projekta:

Ukupna vrijednost projekta iznosi 797.785,15 kuna bespovratnih sredstava od čega je iznos EU potpore 678.117,38 kn.




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivone Šabarić Rubeša   datum: 23. 2. 2018.

Projekti

PROGRAMI I PROJEKTI

 

1. ANTIKORUPCIJSKI PROGRAM

 

Korupcija se može definirati kao svaki oblik zlouporabe ovlasti radi osobne ili skupne koristi, a na štetu društvene zajednice. Škola kao javna ustanova u okviru obavljanja javne službe dužna je poduzimati preventivne mjere  i programe te djelovati na suzbijanju korupcije.

 

Ciljevi programa

Kontinuirano djelovanje u borbi protiv korupcije, zakonito postupanje u svim područjima rada i djelovanja, preventivnim radom i djelovanjem, odgojno-obrazovnim aktivnostima na razvijanju moralnih i društvenih vrijednosti kod učenika od najranije dobi. U tom slučaju moguće je ostvariti ciljeve borbe protiv korupcije:

-          antikoruptivni rad i poslovanje škole,

-          odbijanje sudjelovanja u korupciji,

-          suradnja sa tijelima javne vlasti.

 

Aktivnosti i mjere (poduzimaju se na nekoliko područja)

 

U upravljanju školom kao:

-          odgovorno i zakonito postupanje pri donošenju odluka u financijsko-materijalnom poslovanju,

-          pri raspolaganju sredstvima škole,

-          sklapanju pravnih poslova u ime i za račun škole,

-          otuđivanju, opterećivanju pokretnina i nekretnina u vlasništvu škole,

-          odlučivanju o davanju u zakup ili najam prostora škole,

-          odlučivanje o realizaciji izleta ekskurzija i sl.

U zasnivanju radnih odnosa:

-          striktno se držati zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i ZOR-a.

 

U radu i poslovanju:

-          postupanje prema zakonskim, pod zakonskim propisima i sukladno uvriježenim etičkim normama,

-          pridržavati se propisanih postupaka,

-          postupanje pridržavajući se načela savjesnosti i poštenje, uz uvažavanje pravila struke,

-          raspolaganje sredstvima škole pažnjom dobrog gospodara.

Odgovornost u trošenju sredstava:

-          racionalno trošenje i raspolaganje,

-          postupanje po pozitivnim propisima,

-          provedba zakonom predviđenih postupaka.

Obavljanje računovodstvenih postupaka:

-          prema pozitivnim propisima, pod zakonskim propisima i uredbama,

-          vođenje propisanih evidencija,

-          redovito izvješćivanje nadležnih javnih tijela i službi,

-          postupanje pažnjom dobrog gospodara sukladno zakonima i pravilima morala.

Obavljanje tajničkih poslova:

-          postupanje prema pozitivnim propisima i pod zakonskima aktima te uredbama,

-          pridržavanje propisanim i uobičajenim postupcima,

-          postupanje i ponašanje po pravilima struke, savjesnosti i moralnim pravilima.

Odgojno obrazovni poslovi:

-          razvijanja moralnih i društvenih vrijednosti među učenicima,

-          ukazivanje na korupciju kao društveno štetnu i nemoralnu pojavu,

-          edukacija o mogućim načinima sprječavanja i prepoznavanja korupcije,

-          ovom segmentu dati prioritet zbog budućih naraštaja.

Antikorupcijsku edukaciju učenika treba ugraditi u nastavne i odgojno-obrazovne sadržaje kao što je kod nas u slučaju nastavnih predmeta: društvo, etika i kultura, vjeronauk, satovi razrednika, njegovanje hrvatskog jezika, njegovanje pod sugestijama i naputcima stručne službe škole životnim vještinama. Potrebno je:

-          razvijati osobnost djece,

-          upoznati ih sa neprihvatljivim vrstama ponašanja, donošenja odluka,

-          preuzimanja odgovornosti i obveza,

-          usvajanje načela pravednosti,

-          usvajanje etičkih načela,

-          ukazivanje na pogubnost kršenja propisa, te snošenja posljedica za kršenje istih,

-          upoznavanja sa vrednotama civilnog društva, demokracije,

-          Upoznavanje sa negativnim porukama masovnih medija i sl.

 

Nadzor nad radom i poslovanjem škole vrše nadležne javne službe i tijela te svojom kontrolom i uputama igraju važnu ulogu u sprječavanju korupcije i stvaranja svijesti o pogubnosti utjecaja korupcije. Iste će sudjelovati u zajedništvu sa školom na sprječavanju i otklanjanju korupcije, te po potrebi provoditi inspekcijski nadzor i reviziju financijsko-materijalnog poslovanja.

 

 

 

2. ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM-OVISNOST I NASILJE

 

PRIORITETNA PODRUČJA

1. Stjecanje životnih vještina

Cilj 1: Jačanje osobnih mehanizama učenika za što uspješnijom integracijom u društvu.

Cilj 2: Podučiti učenike kako se predstaviti i samozastupati te kako se zauzeti za sebe. Kako prihvatiti i provoditi obaveze i koristiti prava.

2. Preveniranje i suzbijanje nasilja među djecom

Cilj 1: Uz provođenje CAP programa (koji se drugu godinu provodi u školi) prevenirati nasilje među djecom.

3. Spolnost i primjereno seksualno ponašanje

Cilj 1: Razumijevanje razlika među spolovima ulaskom u pubertet.

Cilj 2: Kontrola seksualnih potreba i primjereno seksualno ponašanje.

Cilj 3: Zaštita od spolno prenosivih bolesti i maloljetničke trudnoće.

3. Sportom protiv rizičnih oblika ponašanja

Cilj 1: Rad s rizičnom populacijom djece na osvještavanju vlastitih negativnih oblika ponašanja i usmjeravanje u sport.

 

PLANIRANJE AKTIVNOSTI

Aktivnosti s učenicima

1. Radionice za razvoj životnih vještina

a) TRENING ŽIVOTNIH VJEŠTINA - Tomljanović i Kovačiček (četiri radionice tijekom školske godine)

Teme: - biti nezavisan i samostalan (uč. od 5.do 8.razreda)

- zauzeti se za sebe u donošenju odluka – za učenike OŠ (uč. od 5.do 8.razreda)

- samopoštovanje (uč. od 5.do 8.razreda)

- zauzeti se za sebe (uč. od 1. do 4.razreda), u suradnji s Dubrović

- prepoznavanje emocija (uč. od 1. do 4. razreda), u suradnji s Dubrović

b) RADIONICE ZA RAST I RAZVOJ - Kovačiček (jednom tjedno)

 - uč. od 5.do 8.razreda

c) RADIONICE ZA SAMOZASTUPANJE - Vragolović (četiri radionice tijekom školske godine)

 - uč. od 5.do 8.razreda

d) RADIONICE MEDIJACIJE - Majkić i Vragolović

– za učenike SŠ (od 1.do 3.raz.)

 

2. Radionice za spolnost i primjereno seksualno ponašanje

Teme: - razlike među spolovima ulaskom u pubertet (od 4.do 8.raz., skupine UiTMR)

- kontrola seksualnih potreba i primjereno seksualno ponašanje (skupine UiTMR, od 4.do 8.razreda)

- zaštita od spolno prenosivih bolesti i maloljetničke trudnoće (skupine UiTMR, od 4.do 8.razreda)

 

3. Radionice CAP programa

- za učenike OŠ – skupine UiTMR i uč. 8.raz.

4. Sportom usmjeravamo energiju (za učenike OŠ)

- planiranje sportskih aktivnosti za ciljanu skupinu djece s rizičnim ponašanjem (plivanje, odlazak u prirodu...)

Aktivnosti s roditeljima

1. Informiranje na roditeljskim sastancima

2. Savjetovalište u okviru škole s temama iz područja uspješnog roditeljstva (u suradnji s Obiteljskim centrom iz Rijeke)

3. Radionice u okviru CAP programa

 

Aktivnosti s učiteljima i osobljem

1. Informiranje na sjednicama i stručnim aktivima

2. Suradničko-partnerski odnos u provođenju programa i praćenju naučenoga

 

PRAĆENJE I VREDNOVANJE UČINKOVITOSTI PROGRAMA

-praćenje primjene naučenoga uz pravovremenu reakciju i ponavljanje tema ili radionica

- radni listići s praktičnim zadacima za učenike

- evaluacijski listići

 

NAČINI PROVOĐENJA PROGRAMA

- posebno organizirane radionice, savjetovanja i edukacije

- u okviru nastave SRO

- u okviru programa PSP

 

Koordinator: Nataša Tomljanović,prof.reh.

Članovi tima:

Nataša Tomljanović, prof.reh., Dubravka Balen Krulčić, prof.reh., Tamara Dubrović, prof.reh., Sanja Majkić, prof.reh., Snježana Petković, prof., Nataša Jurković, prof.reh.

Stručni suradnici: Zdenka Vragolović, soc.rad., mr.sc.Tatjana Kovačić, prof.def., dipl. psih. Lorena Kovačiček, prof.

Medicinsko osoblje škole: Vesna Majnarić, med.ses.

Vanjski suradnici: Tatjana Čulina, dr.

Suradnik roditelj: majka učenice Clare Višić.

Podtimovi:

1. Obitelj –  T.Kovačić, Z.Vragolović, B.Vlaše Roman

2. Nasilje – CAP program – T.Dubrović

3. Spolnost i primjereno seksualno ponašanje – T.Kovačić, D.Balen Krulčić i V. Majnarić

4. Stjecanje životnih vještina – TŽV – N.Tomljanović i L.Kovačiček

                                                    - MEDIJACIJA – S.Majkić i Z.Vragolović

5. Sportom usmjeravamo energiju –S. Petković i N.Jurković

Rad s populacijom: učenici OŠ i SŠ

                              roditelji

                              učitelji.

 

 

3. CAP-(CHILD ASSAULT PREVENTION PROGRAM) – PREVENCIJA NAPADA NA DIJETE, ZA DJECU USPORENOG KOGNITIVNOG RAZVOJA

 

Cilj:

-poučiti djecu primarnim preventivnim strategijama u rizičnim situacijama, a odrasle senzibilizirati za problem zlostavljanja djece s teškoćama.

 

Namjena:

Edukacirati odrasle o rizičnim situacijama te preventivnim strategijama kroz predavanje za roditelje učenika uključenih u provedbu programa.

Učenike educirati, osnažiti i osposobiti u preventivnim vještinama kroz pet radionica.

 

Način realizacije:

Radionice s učenicima 8. razreda (razrednik: Kristina Kalinić) i učenicima 3 starije skupine učenika koji se školuju po programu UiTMR (razrednici: Ivone Šabarić-Rubeša i Sandra Mirojević) te učenicima SŠ (razrednici:Olgica Jukić, Sanja Majkić, Zvonimir Brozić) održat će se u 2 učionice ovisno o razrednim odjelima.

 

Nositelji aktivnosti- dva tima:

1.tim: Vesna Žilić, soc.ped.- vanjski suradnik.

           Dolores Stegić-Coglievina, prof.reh.

           Renata Jerković, prof. reh.

2. tim: Tamara Dubrović, mag.edu.reh.

            Marina Pavić, prof.reh.

            Janja Vucković, prof.reh.

 

 

 

4. „ZELENA VRATA ZNANJA“-UREĐENJE I ODRŽAVANJE ŠKOLSKOG EKO-VRTA/OKUĆNICE

 

Cilj aktivnosti:

-osposobljavanje učenika za jednostavne poslove održavanja okućnice i vrta (izobrazba vrtlar/cvjećar, radni odgoj) kroz učvršćivanje radnih navika i socijalizacije u užoj i široj radnoj i školskoj okolini

Namjena aktivnosti:

-provođenje programa izobrazbe, radnog odgoja i socijalizacije u užoj i široj radnoj i školskoj okolini

Način realizacije aktivnosti:

-ugradnja Eko vrta – Slagalica u dvorištu matične škole,

-uzgoj voća i povrća za potrebe kabineta domaćinstva,

-uzgoj mediteranskog bilja,

-odvajanje i kompost bio-otpada iz kabineta domaćinstva,

-izrada mirisnih vrečica i sl. proizvoda za učeničku zadrugu,

-sadnja mediteranskog bilja na područnim odjelima Baredice i Oštro,

-održavanje okućnice škole, odjela Baredice, okoliša parka Fakulteta za teologiju, sudjelovanje u ekološkim akcijama lokalne zajednice

-širenje obima posla u skladu s mogućnostima i potrebama škole.

 

Vremenik aktivnosti:

-          školska godina 2014/2015, a prema satnici pojedinih razrednih odjela

 

Financiranje programa/projekta će se provoditi kroz  natječaje. Program će se prijaviti kao projekt i na taj način će se pokušati izfinancirati cijeli program, a i proširiti u skladu sa potrebama i interesima učenika te mogućnostima škole.

 

Nositelji aktivnosti:

-          razrednici grupa i razreda škole

 

 

5. SAVJETOVALIŠTE ZA RODITELJE

 

         Savjetovalište za roditelje jedna je od aktivnosti koja se već nekoliko godina provodi u Centru. Održavaju se različita tematska predavanja, a u skladu s interesima roditelja. Uglavnom su to teme iz područja odgoja djeteta, psihosocijalnih potreba djeteta, dječjih prava, brige o zdravlju, kavlitetnom roditeljstvu i sl. Pokušavaju se dotaknuti mnoga problemska pitanja, a očekuje se aktivno sudjelovanje roditelja. Vrijednost ove aktivnosti je u proširivanju znanja roditelja o potrebama vlastita djeteta, ali i u međusobnom druženju roditelja i stručnjaka te razmjeni iskustava.

Radionice vezane uz kvalitetno roditeljstvo provoditi će socijalna radnica Centra u suradnji s Obiteljskim centrom.

 

Koordinatori aktivnosti su Tatjana Kovačić, pedagog Centra i Barbara Vlaše Roman, psiholog Centra i Zdenka Vragolović, socijalni radnik Centra.

 

 

6. PROGRAMI OBILJEŽAVANJA PRIGODNIH DANA

 

Dani kruha

 

Dani kruha obilježavaju se svake godine tijekom listopada u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama, učeničkim domovima te u mnogim drugim ustanovama i organizacijama iz sustava obrazovanja, socijalne skrbi i zdravstva. Jednaka tradicija obilježavanja slijedi se i u Centru za odgoj i obrazovanje.

Obilježavanje Dana kruha pridonosi potpunijem odgoju i obrazovanju za zaštitu okoliša, upoznavanju i očuvanju biološke raznolikosti Republike Hrvatske, podizanju svijesti o ekološkoj poljoprivredi i zdravoj prehrani, a temelji se na izgrađivanju pozitivnih stavova i stvaranja pravilnog emocionalnog odnosa djeteta/učenika i prirode.

 

Ciljevi programa:

-          upoznati učenike s procesom nastajanja kruha («Od zrna do kruha»)

-          približiti učenicima blagovanje kruha i narodne običaje

-          upoznati učenike sa žetvenim i ostalim običajima

-          upoznati učenike s autohtonim i/ili starim vrstama voća i drugim plodovima zemlje (povrće, žitarice, gljive, ljekovito i začinsko bilje)

-          upoznati učenike sa zastupljenošću i načinima očuvanja pojedinih vrsta (izgled sjemena, način i vrijeme sadnje, vegetacijski ciklus)

-          ukazati na važnost zdrave prehrane.

Sudionici programa:

-          učenici osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          roditelji učenika osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          voditelji i koordinator programa

-          razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda.

Metode rada:

Na razini razreda:

-          razgovor s učenicima na temu kruha, autohtonih plodova našeg zavičaja, običaja primorskog kraja

-          obrađivanje nastavnih cjelina tematski vezanih za Dane kruha

-          informiranje učenika o kulturi ophođenja prema kruhu i načinima zbrinjavanja njegovih ostataka

-          upoznavanje učenika sa životnim ciklusom poljoprivrednih kultura (žitarice, voće, povrće i sl.)

-          prikupljanje sjemenki žitarica, ljekovitog bilja i sl., likovno izražavanje, uređivanje učionice i prostora škole, scenski izraz (prikaz običaja i sl.) u svrhu pripremanja izložbe radova djece i učenika na temu Dani kruha

-          izrada kruha, peciva i krušnih proizvoda u suradnji s roditeljima, s naglaskom na važnost obiteljskog okupljanja

-          organizacija posjeta pekarnicama, sjemenari, mlinu i sl.

 

Na razini škole:

-          organizacija prigodne svečanosti za djecu, roditelje i učitelje povodom Dana kruha

-          blagoslov kruha i plodova zemlje

-          izložba radova učenika na temu Dani kruha

-          izložba plodova našeg zavičaja

-          izložba prigodni poljoprivrednih alatki

-          predstavljanje zavičajne kuhinje (fotografije, plakati, literatura i sl.).

 

Koordinator za ovaj program je Tatjana Kovačić.

 

 

Međunarodni dan obitelji

 

         Ujedinjeni narodi su 15. svibnja proglasili Međunarodnim danom obitelji još 1989. godine. Taj je dan u svijetu prvi puta obilježen 1994. godine, koja je bila proglašena Međunarodnom godinom obitelji. Osnovni značaj obilježavanja tog dana jest naglasak na važnosti obitelji u društvu, čime se promiče uvažavanje obiteljskog života, tradicije i običaja. Unatoč mnogim promjenama koje su utjecale na mjesto i ulogu obitelji u društvu ona je ipak temeljna jedinica društva i ima civilizacijsku vrijednost. Obitelj pruža zaštitu i skrb; obitelj je utočište sigurnosti i od ključne je važnosti za razvoj svih članova, posebice djece. Obitelj omogućava rast i razvoj, maksimalizaciju potencijala i stoga se treba podići na pijedestal obaveza i odgovornosti društva u cjelini. Obitelj treba zadovoljiti sve one potrebe svojih članova, koje svakodnevno življenje čine bogatijim, sadržajnijim i ljepšim.

         Školski program obilježavanja Međunarodnog dana obitelji 15. svibnja 2009. godine temelji se na navedenim načelima, koji predstavljaju nit vodilju u osmišljavanju i organizaciji sadržaja i aktivnosti planiranih za obilježavanje Međunarodnog dana obitelji. Obilježavanje Međunarodnog dana obitelji u Centru za odgoj i obrazovanje poprimilo je tradicionalnu dimenziju. Naime, zbog specifičnosti pristupa u radu s učenicima Škole, a koji se temelje na uvažavanju osobnih potreba učenika i humanizaciji odgojno-obrazovnog procesa, godinama se njeguje odnos uzajamnog razumijevanja i poštovanja s obiteljima naših učenika. Time se jasno naglašavaju obiteljske vrijednosti, pa se Međunarodni dan obitelji u Centru za odgoj i obrazovanje obilježava sa porukom: «Obitelj je prva i najvažnija škola – obitelj je škola za život.».

 

Ciljevi programa:

-          upoznati učenike, roditelje i učitelje s obiteljskim vrijednostima i značajem obiteljskog okruženja

-          promovirati suradnju s roditeljima i stvaranje partnerskog odnosa obitelj – škola

-          informiranje učenika i roditelja o nastojanjima Škole za unapređivanje i podizanje kvalitete odgojno – obrazovnog rada provedbom raznovrsnih projekata i programa u neposrednom odgojno – obrazovnom radu

-          potaknuti uključivanje roditelja u školske i izvanškolske aktivnosti te zajedničko planiranje istih

-          podržavati uvažavanje obiteljskog života, tradicije i običaja

-          pokazati solidarnost u potrazi za boljim životnim standardom obitelji

-          potaknuti djelovanje svih nadležnih subjekata u korist obitelji.

Sudionici programa

-          učenici osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          roditelji/članovi obitelji učenika osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          voditelji i koordinatori programa

-          razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda.

-           

Metode rada:

Na razini razreda:

-          razgovor s učenicima na temu obitelji i obilježavanja Međunarodnog dana obitelji

-          obrađivanje nastavnih cjelina tematski vezanih za obitelj i za Majčin dan

-          upoznavanje učenika sa temeljnim obiteljskim vrijednostima i važnost njegovanja međusobnih odnosa, uvažavanja i tolerancije

-          informiranje roditelja o aktivnostima koji se provode u Školi povodom Međunarodnog dana obitelji te o potrebi za njihovim aktivnim sudjelovanjem.

Aktivnosti na razini razreda uključuju:

         • izrada prigodnih čestitki i poklona za roditelje/članove obitelji

         • izrada zajedničkog plakata na kojem će se istaknuti: poruke djece roditeljima (npr. «Za mene je obitelj kada se mama, tata i ja volimo»), fotografije iz obiteljskog života (npr. «Moji roditelji i ja»), prigodni pjesma na temu obitelji i sl.

         • likovne aktivnosti (na temu «Moja obitelj», «Moja majka» i sl. uz korištenje različitih medija za likovno izražavanje, prema osobnom izboru učenika)

         • parlaonica - rasprava o pojedinim aspektima obiteljskog života te o ostalim sličnim temama, po potrebi uz sudjelovanje stručnih suradnika Škole («Komunikacija u obitelji», «Lijepa riječ otvara sva vrata» i sl.)

         • volontiranje roditelja u razrednim odjelima i grupama učenika te sudjelovanje u zajedničkim aktivnostima. Na razini škole:

-          organizacija prigodne svečanosti za djecu, roditelje/članove obitelji i učitelje povodom Međunarodnog dana obitelji

-          izložba radova učenika na temu obitelji i obilježavanja Međunarodnog dana obitelji (izlaganje zajedničkih plakata, individualnih uradaka i dr.)

-          organizacija zajedničkih aktivnosti (druženje učenika i njihovih roditelja, igre, natjecanja i sl.)

-          organizacija posebnih aktivnosti poput radionica, sastanaka i sl., sa ciljem unapređivanja suradnje s roditeljima, informiranja i savjetovanja roditelja («Komunikacija u obitelji», «Roditeljstvo», «Kako pružiti podršku roditeljima» i sl.)

-          dokumentirati izvedene aktivnosti, dojmove, komentare učenika, roditelja i članova obitelji.

 

Koordinator aktivnosti je Dina Dežmar.

 

 

4.7. PROGRAM ŠKOLE U PRIRODI

 

         Škola u prirodi omogućava učenicima učenje cjelovitim doživljavanjem životnih i nastavnih sadržaja u neposrednoj stvarnosti. Promjene u prirodi međusobno su povezane uzročno-posljedičnim vezama, a Škola u prirodi omogućava učenicima promatranje prirodnih promjena i uočavanje specifičnosti odnosa u prirodi.

Ciljevi:

-          uvježbavanje prirodoslovnih postupaka (promatranje, opažanje, uspoređivanje, razvrstavanje, mjerenje, opisivanje, prikupljanje podataka, zapisivanje podataka, zaključivanje i interpretacija podataka, obrazlaganje uzroka ili posljedica)

-          razvijanje ekološke svijesti

-          isticanje važnosti suživota ljudi i prirode

-          aktivna uloga u zaštiti prirode

-          poticanje komunikacije i partnerskog odnosa učenik – učitelj i obratno

-          druženje, sklapanje prijateljstva, uvažavanje i tolerancija različitosti

-          učenju pravilima zajedničkog života i preuzimanja odgovornosti

-          odabir aktivnosti prema najbolje izraženim sposobnostima učenika što vodi ka osobnom zadovoljstvu i porastu samopouzdanja

-          usvajanje poželjnih pravila ophođenja (npr. higijenske navike, kulturno ponašanje)

Sudionici programa:

-          učenici i učitelji osnovne i srednje škole Centra za odgoj i obrazovanje

-          koordinatori programa

-          razrednici kao voditelji aktivnosti na razini razreda

Metode rada:

-          prikladni nastavni sadržaji i aktivnosti (izvode se prema nastavnom planu)

-          športsko-rekreacijski sadržaji (npr. športske igre, natjecanja, rad u radionicama prema interesu i sposobnostima)

-          organizacija kvalitetne provedbe slobodnog vremena (čitanje, pisanje razglednica, pričanje, društvene igre).

 

Koordinator aktivnosti je pedagog Tatjana Kovačić.

 

 

4.8. PLAN DJELOVANJA ZA PROMICANJE I USPOSTAVLJANJE RAVNOPRAVNOSTI SPOLOVA

 

         Na razini škole smo izrazito angažirani u preventivnim programima te oblicima savjetodavnog rada, ali i edukacijskog pristupa različitim problemima naših učenika i njihovih roditelja te učitelja. Obzirom da je riječ o aktivnostima koje sveobuhvatno obrađuju teme iz područja odgoja i obrazovanja, zdravstvene skrbi, socijalne problematike, mentalnog zdravlja i dr., a unutar kojih se raspravlja i o ravnopravnosti spolova, u nastavku iznosimo pregled planiranih aktivnosti u svom izvornom obliku.

U pristupu ovoj problematici služimo se znanjima i vještinama dobivenim na mnogim verificiranim seminarima kao i u drugim vidovima stručnog usavršavanja učitelja i stručnih suradnika Centra (edukacije, poslijediplomski studiji is l.).

 

Način realizacije:

Rad s učenicima

-prikladni nastavni sadržaji i aktivnosti, radionice na teme koje podrazumijevaju i problematiku ravnopravnosti spolova (np. odnos dječaka-djevojčica, majke-oca),

-briga o zdravlju-prikladne aktivnosti koje vodi liječnik školske medicine/medicinska sestra/pedagog/psiholog/socijalni radnik.

Rad s roditeljima

-edukacija o važnosti građanskog odgoja,

-promicanje vrijednosti o problematici na roditeljskim sastancima, individualnom savjetovanju roditelja (psiholog,pedagog,socijalni radnik,medicinska sestra idr.).

Rad s učiteljima

-promicanje međuljudskih odnosa i suradničke atmosfere,

-ostvaruje se kroz sjednice UV, NV, SA, sudjelovanjem na stručnom usavršavanju, individualnim i grupnim savjetovanjima, trenucima zabave i opuštanja.

Sve aktivnosti provode se tijekom cijele nastavne godine.

 

Nositelji aktivnosti:

-stručni suradnici škole,

-medicinska sestra,

...te razrednici osnovne i srednje škole.

 

 

4.9. UNICEF-ov PROJEKT “ŠKOLE ZA AFRIKU”

 

 

Ciljevi projekta: -humanitarno djelovanje za djecu u Africi,

                           -podizanje kvalitete života i obrazovanja u Africi,

                           -prikupljanje novčanih sredstava.

 

Namjena projekta: senzibilizacija učenika za pomoć potrebitima, usmjerenost na ispunjavanje dječjih prava, humanitarni angažman i aktivno sudjelovanje u životu zajednice; osobna, građanska i društvena odgovornost, edukacija (dječja prava; ravnopravnost spolova; život u Africi: obrazovanje, djetinjstvo, odrastanje, igra i dr.), amoaktualizacija  kroz humanitarnu aktivnost, formiranje pozitivnih stavova prema ugroženim skupinama.

 

Način realizacije: informacije o projektu, informiranje i edukacija učitelja/nastavnika, roditelja/skrbnika, informiranje putem plakata, učeničkih radova, novinskih članaka i sl., edukativne aktivnosti i igre, motivacijske poruke, prodajne izložbe, suradnja s medijima i lokalnom zajednicom, prikupljanje dobrotvornih priloga.

 

Vrijeme provođenja projekta je tijekom školske godine.

 

Koordinatori aktivnosti su Zdenka Vragolović i Barbara Vlaše Roman

 

Priloženi dokumenti:
Skolski projekti.pdf

ATTEND projekt
Lista linkova je prazna

Kalendar rada
Lista linkova je prazna

Školski liječnik

dr. Vanja Tomac
vanja.tomac@zzjzpgz.hr

Tel: 051/222-927

 

051/339-864

 

 


e-Dnevnik
Lista linkova je prazna

Tražilica



Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Korisni linkovi

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja




preskoči na navigaciju